נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין נועד בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. נושא מרכזי בשיחה היה המצב מול חיזבאללה ולבנון. ריבלין העלה את סיכוני הרחבת הסכסוך המלובה, בין היתר, על ידי איראן וגורמים אחרים, וביקש את עזרת צרפת להמשיך ולהגביר את מעורבותה למנוע הרחבה זו ולהקפיד על מילוי החלטה 1701 של האו"ם.

שיחת מקרון ונתניהו: נשיא צרפת קרא להימנע מהרחבת הסכסוך
חאבייר מיליי הפופוליסט נבחר לנשיא ארגנטינה: "אוהב את ישראל אבל שונא יהודים"

הודעת נשיאות צרפת נמנעה, עם זאת, מלהזכיר נושא זה. נאמר בה כי מקרון הביע שוב את הסולידריות של צרפת מול מתקפת חמאס, זכות ישראל להגן על עצמה ושיתוף פעולה איתה במאבק בטרור. השניים הצהירו כי שחרור כל החטופים בעזה מהווה קדימות מוחלטת. צרפת עושה הכל עם שותפיה כדי להשיג שחרור זה.

מקרון אמר, עם זאת, כי חשוב להבדיל בין הטרוריסטים לאוכלוסיית עזה ולספק לה הגנה יעילה. הוא חזר על חשיבותה של הפוגה הומניטרית שצריכה להוביל להפסקת אש. הוא חזר והביע דאגה רבה לנוכח העלייה במעשי האלימות נגד האוכלוסייה האזרחית פלסטינאית בגדה. הוא הציג שוב את יזמתו לשלום ובטחון לכל, שצריכה לכלול את הפתרון של שתי מדינות. השניים הדגישו את איכות היחסים בין צרפת וישראל וחשיבות חיזוק הקשרים ביניהן. כמו כן, בשיחה עלה המאבק באנטישמיות ומקרון חזר על התגייסותה המוחלטת של צרפת במלחמה בנגע זה.

ריבלין נועד בפריז גם עם הנשיאים לשעבר פרנסואה הולנד וניקולא סרקוזי. הוא הביע דאגה שהמלחמה בה פתח חמאס עלולה לגרום למשבר אזורי ואפילו למשבר עולמי. עוד הוסיף לבני שיחו, כי על מנת למנוע את הישנות האירועים בצפון הארץ, צרפת צריכה לוודא שהחלטה 1701 של מועצת הביטחון תקוים ע״י לבנון וחיזבאללה.

ריבלין הדגיש בפני בני שיחו את ההכרח שבלחץ בינלאומי לשחרור השבויים הישראליים, והוסיף כי הצלב האדום, שדורש מישראל דאגה הומניטרית, לא פועל כדי לספק לישראל אפילו מידע מינימלי אודות החטופים שנמצאים בעזה.