"אני היהודי הזה, אשר עד להתעוררות מחדש של האנטישמיות השפלה במסווה של אנטי-ציונות. אני היהודי הזה, שכל יום מזיל דמעה כשליבי כואב על 239 בני הערובה הישראלים שנלקחו על ידי מחבלי חמאס לעזה", אמר איתן ניישלוס, המנהיג היהודי הצעיר, איש העסקים והפילנתרופ, באירוע קבלת פנים שערכו קרן בעלות הברית של ישראל. (IAF) בשיתוף עם הג'רוזלם פוסט בבניין הקפיטול בוושינגטון ביום שלישי האחרון.

ניישלוס, שסבו וסבתו שרדו את השואה, סיפר לקהל חברי הקונגרס, נציגי ישראל ומנהיגים יהודים ונוצרים על כך שגדל כנכד לניצולי שואה, שאחד מהם ניצל מהנאצים על ידי משפחה נוצרית אדוקה שבעצמה נרצחה על ידי הנאצים. כדיבר על זוועות הטבח של ה-7 באוקטובר, אמר ניישלוס: "אני היהודי הזה, רואה תמונות אפלות צצות מחדש, תמונות שהייתי בטוח שרק סבי וסבתי היו עדים לה - של ליל הבדולח, של השואה, של רצח עם, של פוגרומים". הוא הוסיף כי "הכוח הבלתי צפוי והאמונה הבלתי מעורערת של משפחות החטופים מהווים השראה לכולנו. אני לא יכול להבין איך הם חייבים להרגיש בכל רגע ערות ובמשך 38 לילות ללא שינה. זה סיוט שקשה להבין".

ניישלוס הביע את תקוותו לעתיד טוב יותר במזרח התיכון שבו יהודים ופלסטינים יוכלו לחיות בשלום ואמר כי בעוד האנטישמיות גוברת ברחבי העולם, הוא חווה סובלנות וכבוד הדדי בדובאי, שם הוא חי מאז 2022. "אני אני יהודי שמרגיש בטוח במדינה מוסלמית, מדינה שמראה את הצד היפה של האיסלאם. מדינה שהיא חלק מציר השלום והשגשוג שעומד בתקיפות נגד הרוע והקיצוניות".

הוא שיבח את ארה"ב על מנהיגותה ותמיכתה בישראל ובירך את הנשיא ביידן על "נאומו ההיסטורי שריגש אומה שלמה. הנאום הזה,מילא הלב השבור של עמנו בכל כך הרבה תקווה שצפינו בנשיא חוזר על תמיכתו במדינת היהודים. ומאשר מחדש את הברית הבלתי ניתנת לשבירה בין ארה"ב וישראל".