ביום שלישי נחנכו המשרדים החדשים של ועידת רבני אירופה במינכן בבניין שהיה שייך לפני המלחמה ליהודים. המעבר למינכן מלונדון התקיים לאחר הברקזיט.

סוזן דרוקס שמנהלת את הבניין שבו נמצא המשרד, אמרה למעריב: "מרגש שבמקום שפעם היה שייך ליהודים חוזרים עם מרכז רבני שיחליט על יהדות ויעזור שלא יקרו זוועות כמו שהיה בשואה שוב".

זוג נוצרים ממינכן שנכחו גם הם באירוע אמרו למעריב: "אנו עושים פעולות ואירועים בשיתוף עם יהודי מינכן, הזוועות שהיו בשואה -אסור שישכחו ודרך כך שמכירים יהודים מבינים שאין הבדל מהם, ועל כן עלינו לעבוד ביחד, שלא ישכחו. אנו מקווים בזכות וועידת רבני אירופה שכאן במינכן נוכל ללמוד וללמד יותר על יהודים וכך להילחם בתופעת האנטישמיות הגוברת".

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה הדגיש את המשמעות הסמלית על הקמת המטה הראשי: "העברת המטה למינכן ופתיחת המרכז לחיים יהודיים של ועידת רבני אירופה (CER) היא סמל של תקווה ומסר לכל כוחות האופל המאיימים על העם היהודי. מינכן, מקום עם היסטוריה טרגית, מציגה היום חיים יהודיים משגשגים. התפתחות זו היא הוכחה לכך שהאנטישמיות לא תצליח ולא תרים את ראשה. ברצוננו להודות לראש ממשלת בוואריה ולממשלתו מדינת בוואריה על מחויבותם".

ד"ר פלוריאן הרמן, חבר פרלמנט, ראש קנצלרית מדינת בוואריה ושר המדינה לעניינים פדרליים ותקשורת, הדגיש: "ועידת רבני אירופה הגיעה ללב מינכן. זה כבוד גדול לחזות כיצד עוד מגדלור של אמונה יהודית מצא בית בבוואריה. אנו עומדים בהבטחתנו להגן על החיים היהודיים בבוואריה. "לעולם לא עוד" זו המטרה שלנו בפוליטיקה ובחברה. בוואריה תומכת ב'מרכז לחיים יהודיים' החדש בהיקף של 1.5 מיליון יורו בשנה, ובכך מציבה סימן גלוי נגד אנטישמיות ולמען קידום התרבות וההיסטוריה היהודית. נדאג שלחיים היהודיים במלוא הדרו וגיוון יהיה בית נצחי בבוואריה".

חניכת המשרדים החדשים במינכן (צילום: CER )
חניכת המשרדים החדשים במינכן (צילום: CER )

פרופ' ד"ר מיכאל פיאזולו, חבר פרלמנט, שר החינוך והתרבות בבוואריה אמר: "לא נסבול שנאה, חוסר סובלנות ואנטישמיות בבתי הספר שלנו. המורים שלנו בבוואריה הוכשרו להתמודד עם תקריות אנטישמיות ולאחרונה זכו לתמיכה בעבודתם נגד אנטישמיות עם פורטל אינטרנט חדש. גם הנציגים האזוריים שלנו לדמוקרטיה וסובלנות עושים עבודה חשובה: בנוסף לעבודת המניעה שלהם, הם מתערבים גם כשמתרחשים תקריות. זה ייחודי בגרמניה".

ד"ר שרלוט קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית של מינכן ובוואריה עילית, הוסיפה: "עם בואה של ועידת רבני אירופה, מינכן תחזק את מעמדה כבירת החיים היהודיים באירופה: לב יהדות אירופה פועם בבוואריה כיום. כנשיאת הקהילה היהודית במינכן, אני מצפה להעמיק עוד יותר את שיתוף הפעולה עם ה-ועידת רבני אירופה. כדי לחזק את הנוכחות היהודית באירופה ובמאבק בשנאת יהודים, יש לשלב כוחות - וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות".

אורחי הכבוד והדוברים בטקס הפתיחה כללו את ד"ר שרלוט קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית של מינכן ובוואריה עילית, ד"ר פלוריאן הרמן, חבר פרלמנט, ראש קנצלרית מדינת בוואריה ושר מדינת בוואריה לעניינים פדרליים ותקשורת, פרופ' ד"ר מיכאל פיאזולו, חבר פרלמנט, שר מדינת בוואריה ענייני חינוך ותרבות, הרב הראשי פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה (CER), קטרין הבנשדן, סגנית ראש העיר מינכן, ד"ר לודוויג ספאנלה, חבר פרלמנט, נציב האנטישמיות של ממשלת מדינת בוואריה, ג'ול. אפללו, סגן יו"ר מועצת הפטרונים של ה-CER, ד"ר בוריס מינטס, יו"ר מועצת הפטרונים של ה-CER, דיין מנחם ג'לי, יו"ר בית הדין האירופי של ה-CER, תומאס גרינג, MP, סגן נשיא ה-CER. הפרלמנט הבווארי, ד"ר וולפגנג יוביש, חבר פרלמנט, סגן נשיא הפרלמנט הבווארי וטליה לדור-פרשר, הקונסול הכללי של מדינת ישראל.