הקורונה עדיין כאן: מומחי בריאות אמריקאים אמרו היום (רביעי) כי ייתכן שנצטרך ממש בקרוב לעטות שוב את המסכות במרחב הציבורי. זאת, על רקע העלייה במספר הנדבקים בעקבות התפשטות הזנים החדשים ה-E.G.5 וה-FL.1.5.1, שמהווים כ-30% מסך הנדבקים בארה"ב בימים האחרונים. 

במקביל, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), סוכנות של מחלקת הבריאות שתפקידה שמירה על בריאות הציבור, קראה לציבור לעטות מסכות כי זו "ההגנה הנוחה והטובה ביותר", אך לא הגדירה זו כהמלצה מחייבת. ההודעה מגיעה לאחר שזן חדש נוסף של הקורונה, ה-BA.2.86, תפס את תשומת לב המדענים, למרות שזוהה בקרב מספר קטן של נדבקים ברחבי העולם. אריק טופול, קרדיולוג מומחה, הסביר כי "זה לא נראה טוב, אנחנו רואים שהנגיף ממשיך להתפתח ללא הפסקה". לדבריו, "הנגיף ממשיך למצוא דרכים חדשות לאתגר את בני האדם, זה לא פוסק".

תור לבדיקות קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
תור לבדיקות קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

ה-CDC הפסיק לדווח על מספר הנדבקים בנגיף השנה, אך מספר המאושפזים בבתי החולים מתחיל לעורר דאגה. מומחים אמריקאים ציינו כי נמצאו לאחרונה סימנים להימצאותו של הנגיף במי שפכים במספר מוקדים. ד"ר רוברט וואכטר, יו"ר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, אמר כי "מספר המאושפזים עדיין לא הוכפל, אך אני חושב שזה יגיע. כעת יש יותר סיכוי להידבק מאשר מה שהיה לפני חודש או חודשיים, הגיע הזמן להוציא את המסכות מהמגירה". למרות שהזנים החדשים עדיין לא התשפטו באופן נרחב ברחבי העולם, הם עשויים להיות עמידים לחיסונים האחרונים. 

ד"ר וואכטר הוסיף כי "רוב האנשים לא קיבלו בוסטר במשך זמן רב, כך שחסינות העדר נמוכה ממה שהייתה לפני חצי שנה. לכך ניתן להוסיף שהציבור לא עוטה מסכות, הפנים והאף נשארים חשופים, והנגיף מנצל זאת". במקביל, ד"ר פיטר צ'ין-הונג, מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת קליפורניה, המליץ לבני 65 ומעלה, שאינם התחסמו לאחרונה, להתחסן שוב "כדי להגן על עצמם". חיסון הבוסטר שיגיע בסתיו הקרוב יתמקד ב-XBB, תת-וארינט של האומיקרון, כאשר המדענים עדיין אינם בטוחים עד כמה הוא יהיה משמעותי אל מול ה-BA.2.86.