נשיא תוניסיה, קייס סעיד, הזמין לפגישה בארמון הנשיאות, את רב הקהילה היהודית בג'רבה, חיים ביתאן, כך נודע היום (שלישי) ל"מעריב". זאת, לאחר פיגוע הירי שאירע בסמוך לבית הכנסת "אלגריבה", בו נרצחו בני הדודים אביאל ובנימין חדאד ז"ל

פיגוע הירי אירע בסמוך לבית הכנסת, בזמן שמאות ישראלים ויהודים חגגו את האירוע המסורתי לרגל ל"ג בעומר. על פי דיווח ברשת "אל ג'זירה", איש ביטחון לשעבר התפרץ לבניין של חיל הים המקומי, דקר למוות מאבטח ונמלט מהמקום עם נשקו. לאחר חילופי אש בינו לכוחות הביטחון הוא נהרג. משרד הפנים התוניסאי הודיע כי באירוע נפצעו שישה אנשים נוספים.

בן ואביאל חדד ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
בן ואביאל חדד ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר האירוע הטראגי, הג'רוזלם פוסט דיווח כי ארגונים יהודיים היו מודעים לאיומים במשך מספר חודשים. גורמים ישראליים אמרו כי קיימת תוכנית סודית לעלייה מאסיבית מתוניסיה, אך לא ברור אם חברי הקהילה היהודית מעוניינים כלל לעלות לישראל. גורם בכיר בממשלת ישראל אמר בדיון סגור עם מנהיגים יהודים, לפני כחודשיים, כי "הקהילה היהודית הקטנה תוניסיה סובלת מהעיתונות והמשטרה המקומית, כשיש תחושות אנטישמיות שמגיעות מהשלטון המקומי". הבכיר הוסיף כי "אנו עובדים על מעקב אחר המצב מול הסוכנות היהודית ועם משרד העלייה בניסיון ליצור השפעה ולנסות ולשכנע את הקהילה היהודית לעלות לישראל".