מסע תנועת בית"ר במלוא 100 שנים להיווסדה ממשיך להתקיים בריגה בירת לטביה וזאת לאחר שלפני 100 שנים בדיוק, הוקמה תנועת בית"ר ע"י זאב ז'בוטינסקי בדיוק במקום זה. כידוע, תנועת בית"ר היא התנועה המייסדת של כל המחנה הלאומי.  בתחילה הייתה הבסיס האידאולוגי למחתרות ובהמשך התנועות האידיאולוגיות שצמחו מבית"ר. 

מי שמוביל את המסע הוא יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר. המסע החל את יומו השני  השני ועבר בנקודות ציון בהיסטוריה היהודית והבית"רית. בפתיחת היום סיירו עשרות הבית"רים בעיר העתיקה של ריגה בסיור ששילב בין ההיסטוריה היהודית של העיר לבין לטביה. 

לאחר מכן המשתתפים השתתפו בתערוכת בית"ר ובממצאים היסטוריים של תנועת בית"ר שנמצאו ונחשפים לראשונה במסע בית"ר.
הממצאים הוסתרו במזוודה שהוטמנה בשנת 1940 בתוך יערות אדמות לטביה והכילה עשרות דגלי בית"ר ומאות מסמכים שחשפו את פעילות והיקף תנועת בית"ר בלטביה בכלל ובאירופה בכלל. ביום השלישי למסע עברו הבית"רים מלטביה לליטא והתחקו אחר הקהילה היהודית במדינה. בין השאר ביקרו בכלא בו שהה מנחם בגין , בקבר הגאון מוילנא וסיירו בגטו היהודי.

מסע תנועת בית''ר במלוא 100 שנים להיווסדה (צילום: טנא תקשורת)
מסע תנועת בית''ר במלוא 100 שנים להיווסדה (צילום: טנא תקשורת)

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר אמר כי: "זאב ז'בוטינסקי מייסד הנהגת בית"ר וחולל המחנה הלאומי ייסד בריגה את המהפכה הציונית החשובה ביותר ב-100 השנים האחרונות. המזוודה שנמצאה ונחשפת בימים אלה מכילה את כל הבסיס האידאולוגי של תנועת בית"ר העולמית ומשם את הבסיס של כל המחנה הלאומי.

אנו גאים להוביל לפה משלחת שמתחקה אחרי מורשתו במקום בו הכל התחיל. תנועת בית"ר אותה הקים ז'בוטינסקי משמשת, אז והיום, כמגדלור של כל המפעל הציוני באשר הוא".