סרטון שפורסם ברשתות החברתיות והפך לוויראלי, הציג גבר אלמוני לבוש בחולצת טריקו שחורה וג'ינס, מתקרב אל בת זוגו בטקס סיום תארים באוניברסיטת LaTrobe במלבורן בשבוע שעבר. הוא עלה על הבמה בדיוק ברגע בו היא חגגה את סיום הלימודים כשהיא נושאת את הדיפלומה שלה, ואמר: "אני אוהב אותך בכל ליבי", רגע לפני שכרע ברך והציע לה נישואין.

קלמנטין פורד, פמיניסטית פעילה ברשתות, פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה את הרגע שלטענתה היה "לא משמח בשום צורה". היא אמרה: "אנשים - תעצרו את זה. תפסיקו לעשות את זה! זה הרגע שלה ואתה לקחת אותו ממנה. למה גברים חייבים לעשות זאת?".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הציע לה נישואין בעיצומו של טקס חלוקת התארים (צילום: מתוך טיקטוק)
הציע לה נישואין בעיצומו של טקס חלוקת התארים (צילום: מתוך טיקטוק)

פורד הסבירה כי "אף אחד לא יודע מה האישה הזו עברה על מנת שתוכל ללמוד באוניברסיטה, ובאיזו הצלחה מדובר עבורה כשהצליחה לסיים את מסלול הלימודים. ועכשיו הפוקוס היה עליה בלבד - לא עליו. האישה הזו השיגה משהו עבור עצמה, היא עמדה לקבל שבחים מחבריה, מהקהילה שלה, מבני משפחתה - ולא היה לזה שום קשר לאיש הזה".

היא הוסיפה: "אז הוא פשוט חשב לעצמו 'יודע מה? אני אהפוך את הרגע הזה לשלי'. זה היה אמור להיות אחד הימים הכי חשובים בחייה, וכעת, כל מי שניגש אליה כדי לברך אותה - לא יברך על סיום הלימודים. תפסיקו לגנוב מהנשים שלכם את הרגעים שלהן. הרגע הזה לא היה שלך!". הפעילה החברתית גם אמרה שלהציע נישואין לאדם בפומבי, על במה מול מאות צופים "זה לא רומנטי אלא מלכודת. איך היא אמורה להגיד 'לא' כשיש אודיטוריום מלא באנשים שמביטים בה?". פורד הפצירה: "אל תתחתני עם האיש הזה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פורד, ביקשה מגברים להפסיק לגנוב לנשים את הרגעים שלהן (צילום: מתוך טיקטוק)
פורד, ביקשה מגברים להפסיק לגנוב לנשים את הרגעים שלהן (צילום: מתוך טיקטוק)

בתגובה לפוסט של הפמיניסטית, אוניברסיטת LaTrobe הגיבה כי עשתה טעות בשיקול הדעת לגבי הצעת הנישואין. "טקסי הסיום שלנו עוסקים רק בלחגוג את הישגיהם של התלמידים, והאירוע הזה גרע מההכרה החשובה בהצלחתה של הסטודנטית". עוד נטען כי המוסד הלימודי הסיר פרסום קודם שפרגן לאיש על ההצעה.