כורה זהב שיצא ליום עבודה שגרתי, חפר באדמה וגילה ממצא נדיר - גור ממותה חנוט ממין נקבה שחי לפני 30 אלף שנה.

נקבת הממותה נמצאה קפואה בשדות הזהב של קלונדייק שבטריטוריה של טרונדק הוויכאין. היצור קיבל את השם נון צ'ו גא, שפירושו "תינוקת גדולה" בשפת האן.

בתמונות שפורסמו על ידי המדענים שבדקו את הממותה, ניתן לראות שהעור והשיער עדיין מחוברים לגופה, והיא נשמרה כמעט בצורה מושלמת. נון צ'ו גא מתה והוקפאה לפני 30 אלף שנה לפחות. עוד התגלה כי בעל החיים היה חי בקנדה בתקופת הקרח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ד"ר גרנט זזולה, פליאונטולוג שעוסק בחקר מאובנים, אמר כי מצא דשא במעי של גור הממותה, והוא מאמין שהחיה שאורכה קצת יותר ממטר וחצי, מתה לאחר שנתקעה בבוץ. עוד הוא משער כי היא הייתה בת 30-35 ימים בסך הכל במותה.

"כפליאונטולוג מתקופת הקרח, זה היה אחד מהחלומות בחיי, לעמוד פנים אל פנים עם ממותה אמיתית", אמר זזולה. "החלום התגשם היום. נון צ'ו גא היא יפהפייה ואחת מחיות עידן הקרח החנוטות המדהימות ביותר שהתגלו אי פעם בעולם." החוקר לא לבד, שכן חברים אחרים בקהילת יוקון נדהמו מהגילוי המדהים.

בהמשך הדרך, ממשלת יוקון מתכננת לעבוד יחד עם קהילת "טרונדק הוויכאין" על מנת לשמר ולחקור את היצור החנוט. "אנו מצפים לשיתוף פעולה של ממשלת יוקון בשלבים הבאים בתהליך. כך נוכל להתקדם בגילוי מקורם של השרידים הללו באופן שמכבד את המסורת, התרבות והחוקים שלנו", אמרה המפקדת של Tr'ondëk Hwëch'in, רוברטה ג'וזף.