"האפי פייס", כלבלב בן 17 מגזע מעורב ובעל גוף קירח, זכה בתואר הכלב המכוער ביותר בעולם לשנת 2022 בתחרות הכלבים המכוערים שנערכה בשבת בפטלומה שבקליפורניה.

הבעלים, ג'נדה באנלי, אמרה שהתואר הוא כבוד ראוי לכלב עם הבלורית הכסופה והלשון העקומה. "אני מאמינה שהנשמה הצנועה הזו מהווה דוגמה, בדרכים עדינות, להבין שאפילו כלבים זקנים זקוקים למשפחה ולאהבה", אמרה באנלי, שאימצה את האפי פייס ממקלט באריזונה בשנת 2021.

השניים זכו בפרס כספי בסך 1,500 דולר. הכלבלב המכוער בעולם ניצח שמונה מתמודדים נוספים, כולל כלב שדומה ל"מוטציה חסרת שיער". התחרות, שנערכת כבר 50 שנה, יצאה לדרך השנה לאחר שב-2020 וב-2021 נדחתה שוב ושוב בעקבות מגפת הקורונה.

זה אולי נראה לעגני אך עם זאת, נציגי תחרות הכלבים המכוערים בעולם הסבירו כי המטרה הינה "לקדם אימוץ של כלבים, אפילו כאלה חסרי פרווה, עיניים פוזלות או אוזניים לא תואמות". ואכן, כמעט כל המתמודדים אומצו מכלביות וממצבים מורכבים.

מר האפי פייס ניצל מכלבייה גם הוא. הכלב המסכן חווה התעללות והזנחה בידי בעליו הקודמים, ועוד אינספור מצבים בריאותיים, כולל סרטן. באנלי סיפרה שבמסגרת האימוץ של האפי פייס, הודיעו לה כי נותרו לה מספר חודשים בודדים לחיות בשל העובדה שהוא כלב זקן שזקוק לטיפול תרופתי עד סוף חייו.

למרות כל זאת, באנלי קיבלה את פניו של הכלבלב בזרועות פתוחות. "נשבעתי כבר באותו היום שהוא יהיה כל כך נאהב, עד שהוא לא יזכור כמה נוראים היו חייו לפני שפגש אותי", כתבה האישה על האפי פייס, שגר איתה כבר עשרה חודשים כנגד כל הסיכויים.