מקס, כלב בן שלוש, נמצא כשהוא כמעט מת מרעב באזור בו נראו כמה מהקרבות הקשים ביותר באוקראינה מאז הפלישה. המלינואה הבלגי, שירת בצבא רוסיה וננטש ככל הנראה במהלך פעילות, והוא אותר במצב רע מאוד כשהוא רזה, תשוש ורעב.

הוא הועבר למרפאה וטרינרית וטופל בהתאם למצבו במשך מספר ימים. לאחר שהתאושש, הוא נמסר לידיו של חייל אוקראיני בשם דמיטרי, שלקח על עצמו משימה - ללמד את הכלב לציית לפקודות בשפה האוקראינית: "מעתה ואילך, מקס ישרת בצד ימין, יגן על אוקראינה ויקרע את הרוסים". חברו הוסיף: "מקס הפך להיות פייבוריט אמיתי. אנחנו לא מבינים איך הרוסים השאירו מאחור חיה מקסימה כזו".

"אוקראינים אוהבים כלבים, אנו רואים בהם חלק מהמשפחה", הוסיף החבר. כשהוא אותר, סביב צווארו עדיין היה קולר הסוואה שהונפק במיוחד לכלבי צבא רוסיה. חייל בריטי מהכוחות המיוחדים אמר: "מלינואה הם אותו הגזע שמשמש את ה-SAS וה-SBS. הם חיות אמיצות, אינטליגנטיות ואתלטיות. מקס ככל הנראה השתכנע שכעת האוקראינים הם המאסטרים החדשים שלו, לאחר שנזרק באכזריות".

הוא הוסיף: "אני מאוד מופתע שאחת מהחיות האלו ננטשה על ידי הרוסים. הכלבים האלה הם נכס יקר מאוד. זה בדיוק כמו להשאיר בן משפחה מאחור".