רשת המזון המהיר מקדונלד'ס היא אחת, אם לא הכי, מצליחה בעולם. כמעט כל מדינה מחזיקה לפחות בסניף אחד של הג'אנק פוד, ויש מי שהחליט גם לקחת את זה צעד אחד קדימה. דונלד גורסקה, שחי בוויסקונסין שבארה"ב, הוא בעל שיא גינס העולמי באכילת הכי הרבה ביג-מק. אחרי שכבר הוכתר בשנת 1999, כעת הוא חוגג 50 שנה של אהבה עם ההמבורגר התעשייתי. 

32,340 המבורגרים: האיש שבר את שיא גינס במקדונלד'ס (צילום: שיאי גינס)

הכל החל בשנת 1972, כאשר גורסקה החליט להתחיל לאכול לפחות ארוחת ביג-מק אחת מדי יום. "אני נזכר איך נסעתי בפעם הראשונה למקדונלד'ס, הזמנתי את שלושת הביק-מק הראשונים שלי ואכלתי אותם במכונית. באותו הרגע ידעתי שזה מה שאני מתכוון לאכול לשארית חיי", סיפר בריאיון לשיאי גינס. 

כדי שיוכל להתמיד ולעקוב אחר הכמות המדויקת, כבר מהיום הראשון גורסקה החל להשליך את קרטוני האריזה של ההמבורגרים במושב האחורי של הרכב. תחילה, הוא היה כל כך להוט על המאכל והפך לאובססיבי, עד כדי כך שמצא עצמו אוכל תשעה המבורגרים ביום. לאט לאט עם הזמן הוא החל להפחית בכמות, וכעת הוא מעיד שהוא אוכל בממוצע שבועי 14 ביג-מק. 

האבולוציה של הביג-מק (צילום: Guinness World Records)
האבולוציה של הביג-מק (צילום: Guinness World Records)

אשתו של המכור סיפרה כי תחילה כשהם הכירו הוא בהחלט אהב מאוד לאכול במקדונלד'ס, אך היא לא תיארה לעצמה שמדובר במנהג שיימשך זמן רב כל כך. "הוא לקח את התשוקה הזו ברצינות רבה כל כך ועקב אחר כך ביג-מק שאכל מראשית שנות ה-70", ציינה אשתו. 

אם נדבר במספרים, מה שוודאי חיכיתם לו הכי הרבה, אז תהיו מוכנים – 32,340 המבורגרים נמנו עד זמן כתיבת שורות אלו – והיד עוד נטויה.