באי קטן בשם פייל, כ-800 מטרים בלבד מהחוף הצפון מערבי של אנגליה, הוחלט להרים את השרביט עם הצעה חד פעמית – אז מי רוצה להיות מלך או מלכה? המועצה האנגלית, המפקחת על האי, החלה במסע חיפושים אחר שליט חדש, וזה יכול להיות כל אחד ואחת מכם. 

הירשמו לתואר המנהיג הבא של האי פייל>>>

בשבוע שעבר נפתח הרישום באתר האינטרנט של מועצת בארו בורו, שם כל אחד יכול להציע את עצמו לתפקיד הנחשק. באי פייל, בו יש סך הכל טירה, פאב וכמה כלבי ים, התפנתה משרת המנהל שתפקידו לדאוג לשגרת היום יום השוטפת. "מדובר בסך הכל באי קטן בצפון אנגליה, האחריות העיקרית של המשרה היא לנהל את הפאב, לתחזק את הדשא ולדאוג לארבעה בתים פרטיים מהמאה ה-14 שיושבים על האי", סיפר ג'ון מרפי בן ה-73, תושב אי וולנדי איילנד הסמוך. 

תיירים מבקרים בסמוך לטירה של אי פייל (צילום: Getty images)
תיירים מבקרים בסמוך לטירה של אי פייל (צילום: Getty images)

החיפוש אחר מלך או מלכה חדשים לאי החל אחרי שבעלת הבית הקודמת, אן תומסון, פרשה מתפקידה והכריזה על חיפוש מחליף לתפקיד. לדבריה, הגדרות התפקיד מצריכות מהנבחר להיות מסור למשימה ולדעת להתמודד עם עומס תיירים, אך גם עם תקופות שקטות ומשעממות. על פי הדיווחים, המועצה מחפשת אדם שיתחייב לתפקיד למשך עשר שנים, ויוכתר כמלך האי. 

"האדם שיקבל את תואר 'מלך פייל' צריך להישבע בנוסף כי הוא אדם מעשן, שתיין מוצלח ובעל לב פתוח לתת מקלט על האי לכל מי שיצטרך", הסביר טוני קאלסטר, אחד מחברי המועצה של אנגליה. כשיורש העצר של פייל יכנס לתפקיד עליו לטפל בחלקיו השונים של האי, לתחזק את המתקנים והשירותים באי – ובעיקר לארח את כל מי שירצה להגיע להתרשם מהמקום.