במשך יותר מעשור חוקרים מילונאים אלה את השינויים באוצר המילים של ילדים ואת הדרך שבה הם משתמשים בו כדי לשקף את רגשותיהם וחוויותיהם. במחקר, שנערך בשנת המגיפה השנייה, בחר להתמקד ברווחה בעקבות ההשפעה של מגיפת הקורונה על החינוך והדאגות לבריאותם הנפשית של ילדים.

במסגרת המחקר התבקשו יותר מ-8,000 תלמידים מרחבי בריטניה בגילים 7-14 לציין את המילים העיקריות שבהן יבחרו להשתמש כדי לדבר על בריאות, רווחה וחוויות מהסגר. המילה "חרדה" הגיעה למקום הראשון, כשנבחרה על ידי 21% מהילדים, ואחריה הגיעו המילים: "אתגר" (19%), "מבודד" (14%), "רווחה" (13%) ו"חוסן נפשי" (12%).

"הממצאים מדגימים את התפקיד שכולנו ממלאים כדי להבטיח שלילדים שלנו יש המילים שהם צריכים כדי להיות מסוגלים לבטא את עצמם, וכמבוגרים אנו מודעים לכך שהשפה שבה אנו משתמשים ליד הילדים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הלמידה והרווחה שלהם", סיכמו החוקרים את הממצאים, שמדגישים את ההשפעה שהייתה לסגר ולסגירת בתי ספר על ילדים, כמו גם את חשיבות השימוש בשפה נכונה כדי לעזור לילדים להביע את עצמם. בתוך כך, מילון אוקספורד האנגלי בחר ב־Vax (קיצור של המילה Vaccination באנגלית, כלומר "חיסון") כמילת השנה של 2021.