סיפורה של בובת הראווה המקסיקנית "לה פסקואליטה" מעורר הרבה תשומת לב ברשת בשבועות האחרונים, לאחר שמשתמש הטיקטוק @creeptime, לו יש יותר מ-800 אלף עוקבים, העלה סרטון העוסק באגדה המצמררת עליה. 92 שנה מאז הוצבה בובת הראווה בבוטיק שמלות כלה בצ'יוואווה, מקסיקו, רבים עדיין מאמינים שלא מדובר בבובה רגילה - אלא בגופה חנוטה של כלה אמיתית, בתם של בעלי החנות, פסקואלה אספרזה. צפו בסיפור המלא:

האם בובת חלון הראווה הזו היא בעצם גופה חנוטה? (צילום: טיקטוק)

אז האם מדובר בבובת ראווה שנוצרה בתשומת לב מדהימה לפרטים או בגופה חנוטה שנשמרה יופי כל השנים הללו? לפני שנציג בפניכם את דעת המומחים, בואו נספר לכם קצת על בובת הראווה שהפכה לאטרקציה למבקרים מכל העולם. ב-25 במרץ 1930, לה פסקואליטה הופיעה לראשונה בסלון שמלות הכלה "לה פופולר". לאחר זמן מה, לקוחות זיהו שידייה של הבובה נראות אמיתיות באופן מטריד, עם קמטים, ורידים וצבע מוזר של "העור". בנוסף לכך, שיערה הגולש, פניה הא-סימטריות ועינייה הצלולות גרמו לעוברים ושבים להרגיש באי נוחות סביבה.

בהמשך רבים זיהו דמיון מפתיע בין בובת הראווה לבתה של בעלת הבוטיק, פסקואלה אספרזה, שמתה ביום חתונתה מעקיצת עכביש אלמנה שחורה. רבים מאמינים שאם הכלה חנטה את גופת בתה והציבה אותה בחלון הראווה כדי שתוכל במותה להיות הכלה שלא זכתה להיות בחייה.

למרות שהמשפחה הכחישה מאז לא פעם את הסיפור זה לא הפריע לאגדה האורבנית להתרחב ויש מי שטוען גם שבלילות הבובה קמה לתחייה ובימים עיניה עוקבות אחר העוברים ושבים ברחוב. יש גם אנשים שנשבעים שראו אותה זזה ומחליפה תנוחות.

אז מה אומרים המומחים? האם זו גופת כלה אמיתית או בובת ראווה שנוצרה ללא דופי? יש טיעונים משכנעים לשני צדי הדיון. רוב המומחים מסכימים כי "לה פסקואליטה" היא אינה גופה. כדי שגופה תישאר במצב כה בתולי, הסביבה חייבת להיות מושלמת, החניטה חייבת להיות ללא רבב - ותצטרך לעבור עבודת תחזוקה מתמדת, משהו שלא אפשרי בחלון ראווה לכלות בעיר קטנה וחמה שכזו. גם אם ניתן היה להשיג את כל התנאים האלה (וזה "אם" גדול), לא סביר שבמשך 90 שנה הגופה תישמר באופן כזה.

על אף המידע הזה, ישנם רבים שעדיין מאמינים שמדובר בגופה חנוטה - וזה לא מפתיע. הידיים שלה מציאותיות להפליא ובגללן אפילו מספר מומחים לא בטוחים ב-100% שהיא לא גופה. חלקם גם טוענם שצבע הידיים השתנה עם הזמן והציפורניים התייבשו ונמשכו לאחור בדומה למה שקורה בידיים של גופה נרקבת.

הדיון בדבר הבובה נמשך עד היום ואם גם אתם רוצים לבחון אותה מקרוב בפעם הבאה שאתם מבקרים בצ'יוואווה, שימו בגוגל מפות: "La Popular, Calle Guadalupe Victoria, Zona Centro, Chihuahua". הוא כבר יוביל אתכם לשם.