רבים לאורך ההיסטוריה חלמו על חיי נצח, ובתקופה זו של האנושות אנו נמצאים בנקודה המתקדמת ביותר מבחינה טכנולוגית ומדעית, מה שעשוי להגשים את החלום להפוך לבני אל-מוות. הודות למספר חברות נבחרות, האפשרות לחיות לנצח עשויה להפוך למציאות. המחיר אמנם יקר, אך ישנה אפשרות לבצע את התהליך בסבסוד מלא. 

חברת אלקור, שבסיסה ממוקם בסקוטסדייל שבאריזונה, ארה"ב, משווקת את עצמה כמובילה עולמית בתחום הקריוניקה – תהליך הקפאת גופה לאחר המוות. במידה והטכנולוגיה אכן תתאפשר, החברה מסבירה כי על פי ההערכות יש להקפיא את הגופה בחנקן נוזלי לאחר המוות הטבעי, בתקווה שיהיה אפשר בעתיד להחיות אותה מחדש. 

חברת אלקור מציעה לכם חיי נצח (צילום: Getty images)
חברת אלקור מציעה לכם חיי נצח (צילום: Getty images)

על פי הדיווח של אתר Daily Star, שימור גופה מלאה באלקור עומד על כ-200 אלף דולר, לא כולל עלות שנתית על סך של 705 דולר לאחר המוות. במידה והמת הלך לעולמו בעקבות מחלה נוירולוגית, ישנה אפשרות להקפיא רק את המוח בסכום של 80 אלף דולר. עם זאת, מנכ"ל החברה, מקס מור, הסביר כי ההליך עשוי להיות זול יותר מהמתואר. לדבריו, כל אדם ששילם במהלך חייו על ביטוח חיים יכול לחסוך את העלויות הגבוהות ולשלם רק תשלום סטנדרטי עבור הביטוח בכל חודש. 

"לרוב המכריע של בני האדם הפרויקט הוא די משתלם. אם אתם יכולים להרשות לעצמם לצאת לשתות קפה בכל יום תוכלו גם להרשות לעצמם את התהליך ולחיות חיי נצח", הסביר מור. כמו כן, החברה הוקמה לראשונה בשנת 1972, אחרי שאביו הבעלים המקורי, פרד, הלך לעולמו והפך למטופל הראשון בקריוניקה. גם פרד כבר מצא את מותו בשנת 2012 והוא נמצא בהליך השימור של אלקור. 

"אנו חברה רפואית לכל דבר. לפני 50 שנה כשהלב הפסיק לפעום ידענו להגיד שהאדם מת ולא ישוב יותר. היום אנחנו מבינים שהכל תלוי בהתפתחות הטכנולוגיה וכדי לשמור את האופציה לקום לתחייה בעתיד אנו מעדיפים להקפיא את הגופה ולקוות שהזמן יביא את המכשור הנכון להחזיר את האנשים האלה לחיים שגרתיים", נמסר ממנכ"ל החברה.