אחרי ההצלחה האדירה של סדרת הנטפליקס "משחק הדיונון", רבים ברחבי העולם החלו לאמץ את משחקי הילדות הקוריאניים שהופיעו בתוכנית. תלמידי כיתות ג' עד ו', בבית הספר ג'ורג' סנד בקראגי לה-מאס שבצרפת, החליטו לשחק את משחק ה"דג מלוח" שהופיע בפרק הראשון, אך אימצו לחוקי המשחק גם את הבריונות והאלימות שמציגה הסדרה. 

על פי הדיווחים, המשחק היה שחזור של הסצנות הקטלניות בסדרה הדרום קוריאנית, בה המתמודדים משחקים את משחקי הילדות עד מוות. במהלך המשחק ששיחקו התלמידים חמישה מתוכם נפצעו, אחרי שחבריהם רמסו אותם בניסיון לחצות את קו הסיום לפני שנגמר הזמן. הידיעה על התקרית התפרסמה רק לאחרונה, כאשר הסיטואציה האלימה התרחשה כבר ב-13 לחודש. 

העיתון La Frisan דיווח כי שלוש קבוצות הגיל עזבו את השיעור השני של יום הלימודים לטובת המשחק, שהתרחש במסדרון בית הספר. מה שהתחיל בתור משחק תמים נגמר בפציעות של חמשת התלמידים, שגרמו להם להגיע אל בית החולים לקבלת טיפול. 

הפסיכולוגית ד"ר סנדרה ויטלי, הסבירה לאתר החדשות Daily Star כי על הורים ברחבי העולם לאסור על ילדיהם לצפות בסדרה המדוברת, שכן היא יכולה לגרום להם להאמין שבריונות ואלימות הן מקובלות, ובכך הם יאמצו את דפוסי ההתנהגות הללו גם בחייהם.