מזג האוויר החם בתקופה זו בסין גרם לצעיר בן 22 לחסל בקבוק ליטר וחצי מרענן של קוקה קולה, תוך עשר דקות בלבד. על פי הרופאים בבית החולים צ'ויאנג שבבייג'ינג, הצריכה המהירה של המשקה הובילה להצטברות קטלנית של גזים בגופו, שפגעו בכבד שלו ובסופו של דבר הביאו למותו. 

הגבר, ששמו לא פורסם, פונה אל בית החולים רק כשש שעות לאחר ששתה את המשקה התוסס, לאחריו הוא החל להרגיש כאבים עזים בקיבה. תוך מספר שאלות של הרופאים התברר מיד מה מקור הכאבים, ונטען כי כמות הגזים הגדולה במעיים החלה לדלוף מרוב לחץ ופגעה בווריד הפורטל שלו, שהוא אחד מכלי הדם העיקריים בכבד. 

צילום ה-CT של המטופל (צילום: Chaoyang Hospital)
צילום ה-CT של המטופל (צילום: Chaoyang Hospital)

צילום ה-CT של המטופל - B (צילום: Chaoyang Hospital)
צילום ה-CT של המטופל - B (צילום: Chaoyang Hospital)

כמו כן, בדיקת CT בכבד חשפה כי אותו הבחור סבל מאיסכמיה בכבד, שהיא מעין פגיעה הנגרמת כתוצאה מאספקת חמצן נמוכה לאיבר. המחבר הראשי של דו"ח המקרה, 'צאינג הו, הסביר כי הרופאים ניסו לנקז את הגז ממערכת העיכול של בן ה-22, אך בצער הוא לא הצליח לשרוד את הטיפול והלך לעולמו אחרי 18 שעות מתחילת ההליך הרפואי. 

עם זאת, פרופסור בריטי בשם נתן דייויס, ביוכימאי באוניברסיטת לונדון, הסביר בראיון לאתר החדשות MailOnline כי אין זה הגיוני ששתיית בקבוק הקולה יכולה להוביל למוות מהסוג הזה. "הסיכויים למות ממשקה בצורה כזו יכולים להגיע רק אחרי שתיית שלושה ליטרים או יותר. כל מקרה אחרת הוא פשוט לא סביר", טען. לדבריו, ייתכן כי אותו הצעיר סבל מזיהום חיידקי בכבד, שנחשב כגורם ידוע להצטברות גזים.