בכל פעם שאנחנו מגיעים לבית מלון חדש אנו מתרשמים לטובה או לרעה מהניקיון של החדר, עד כמה המצעים מתוחים והאם השירותים מצוחצחים. חדרנית בבית מלון, שהעדיפה שלא לחשוף את שמה, סיפרה לתקשורת את הסודות הגדולים מאחורי הקלעים של ניקיון החדרים והעבודה במטבח – ואתם תהיו מופתעים לגלות מה הסתירו מכם. 

"עבדתי כמנקה בהרבה מלונות וראיתי כל כך הרבה פרקטיקות רעות, שאני בטוחה שהציבור יזדעזע אם הוא יגלה את זה. חלק מהדברים ממש יהפכו לכם את הבטן", פתחה החדרנית. לדבריה, ברוב המקומות משתמשים בסמרטוטים בצבעים שונים כדי להבדיל בין המקומות, אך בפועל המנקים טועים כל הזמן כך שגם אסלות וגם שולחנות אוכל מתנגבים באותו הסמרטוט. "כשאני רואה את זה אני מיד מתקנת את המנקה, אבל יש הרבה פעמים שזה קורה בלי בקרה והאורחים יכולים לחלות בגלל זה", היא סיפרה. 

ווידויה של חדרנית, אילוסטרציה (צילום: Getty images)
ווידויה של חדרנית, אילוסטרציה (צילום: Getty images)

בנוסף לכך, העובדים הרבה פעמים "מעגלים פינות", שכן חדרי המלונות לא באמת נקיים כמו שהם נראים לעין. "אנחנו נמצאים בחלק מהימים תחת לחץ של זמן, ככה שאם מישהו ישן בחדר רק לילה אחד והמצעים נראים נקיים אנחנו לעיתים קרובות בכלל לא נחליף אותם", טענה החדרנית. אותו הדבר עם ניקוי הרצפה וחדר האמבטיה, אם הכל נראה נקי בכלל לא יעבירו סמרטוט אחרי שאורח אחר שהה בחדר. 

אחד הטריקים של החדרניות, שרוצות לגרום לחדר להרגיש נקי, הוא לרסס ריח של אקונומיקה או כל חומר כימי אחר – אם החדר מריח נקי האורחים מניחים שהוא נקי. לדבריה של החדרנית, רובן מבינות את החומרה של העניין, אך הלחץ בעבודה ומצד ההנהלה מצריך מהן לפעמים לחפף בעבודה כדי להספיק את כל הדרישות בזמן. "למנקים יש חיים קשים ולא מתגמלים, וגם האורחים וגם ההנהלה מתייחסים אלינו די גרוע, מה שלבסוף פוגע באנשים שאנחנו מנקים עבורם", סיכמה העובדת.