עוד לא עבר חודש מאז תום המשחקים האולימפיים שהתקיימו באולימפיאדת טוקיו 2020, וכבר החלו התלונות. זו שוואינג, בת 23 שזכתה במדליית הזהב בקפיצה על טרמפולינה, התלוננה לפני מספר ימים ברשתות החברתיות כי המדליה שקיבלה היא מזויפת. על אף שמאוד שמחה לזכות היא טענה, ואף צירפה תמונות לגיבוי, היא התאכזבה לגלות שהמדליה שלה מתקלפת. 

בפוסט שהועלה לרשת החברתית הסינית Weibo, שוואינג הסבירה: "לא התכוונתי לקלף את המדליה, רק גיליתי שיש עליה כתם קטנטן ורציתי לשפשף כדי להסיר אותו. חשבתי שזה רק לכלוך אבל ככל ששפשפתי הכתם רק הלך וגדל". בעקבות כך, שוואינג פנתה אל הוועדה האחראית על המשחקים האולימפיים והתלוננה על איכות מדליית הזהב שקיבלה.

בתגובה לסיטואציה, הוועדה האולימפית הכחישה בפני העיתון Global Times כי האיכות ירודה וטענה כי החומר שירד מהמדליה הוא ציפוי המגן שלה ולא הזהב עצמו. לדבריהם, על המדליה ישנו חומר נוסף שנועד להגן על הזהב שבפנים מפני שריטות או כתמים כלשהם והוא אינו משפיע על איכות המדליה עצמה. על אף שיצרנית המדליות ביפן, חברת Japan Mint, הסבירה את טענותיה ולא מצאה כל פגם בייצור, הוועדה האולמפית בכל זאת עשויה לפתוח חקירה בנושא.