תיאוריית קונספירציה חדשה בנוגע לקיומם של חייזרים התעוררה לאחר שהתגלו חפצים מסתוריים, לפיהם חוצנים פלשו אל כדור הארץ לפני אלפי שנים. הממצא המיוחד, שהתגלה בסין, הוביל את החוקרים להעלות השערה כי ייתכן וחפצי האומנות המיוחדים שנמצאו הם בעצם שרידים של חייזרים שנשארו על אדמתנו כהוכחה.

אחד מחפצי האומנות שעשויים להוכיח את קיומם של חייזרים  (צילום: Getty images)
אחד מחפצי האומנות שעשויים להוכיח את קיומם של חייזרים (צילום: Getty images)

החפצים האומנותיים היו מסכות ופסלים של דמויות שונות, שהיו בעלות אוזניים גדולות ועיניים בולטות החוצה. הפסלים עוררו עניין רב בציבור, עד כדי כך שהארכיאולוגים שמצאו אותם נאלצו להכחיש את היותם חייזרים בעצמם. על אף התיאוריה הסינית, דו"ח של הפנטגון האמריקאי שהתפרסם בחודש שעבר דווקא טען כי לא נמצאה מעולם אף ראייה קונקרטית לקיומם של חייזרים. 

אז ככה נראים חייזרים? (צילום: Getty images)
אז ככה נראים חייזרים? (צילום: Getty images)

במסמך הרשמי טענו המחברים כי אמנם נתפסו בעבר אובייקטים מעופפים או עצמים בלתי מזוהים שהיו יכולים להיות שייכים לחוצנים, אך עם זאת אי אפשר לשלול או לאשר זאת בצורה מוחלטת. למרות המסמך של הפנטגון, על פי הדיווחים בסין הוחלט להתכונן לביקור חייזרים בעתיד ולפתוח בחקירה מיוחדת בתחום ה-UFO, בראשה עומד לואיס אליזונדו, ראש התוכנית הסודית לזיהוי איומים מהחלל. 

אליזונדו הודה כי הפרויקט אמנם מתחרה במחקר של המעצמות היריבות של סין, ארה"ב ורוסיה, אך עם זאת הוא ידאג להישאר ריאליסטי ולא "להמציא הוכחות". בראיון לתקשורת המקומית הוא אמר: "אני לא רואה בזה הזדמנות לריב עם היריבים הקונבנציונליים שלנו. מדובר על נושא שנוגע לאנושות כולה וישפיע עלינו באופן שווה, בהתאם למערכות האמונה הפילוסופיות, הסוציולוגיות והתיאולוגיות של כל אחד ואחת".