ממצא חדש הופיע על אחד החופים בקנדה והדהים את העולם, במסגרתו התגלה מכתב בתוך בקבוק שנזרק מסיפון הטיטאניק, כך טוענים המומחים. הפתק המסקרן חתום בתאריך 13 באפריל 1912 ונושא את שמה של מתילדה לפבר שהייתה אז בת 12 ונסעה על הספינה המיתולוגית יחד עם משפחתה. "אני זורקת את הבקבוק הזה לים באמצע האוקיינוס האטלנטי, אנו אמורים להגיע לניו יורק בעוד מספר ימים. אם מישהו ימצא אותו תעביר אותו למשפחת לפבר", נפתח המכתב. צפו בדיווח של ה-BBC: 

זמן קצר לפני חצות שלמחרת הספינה הענקית פגעה בקרחון ושקעה, יחד עם כ-1,500 מנוסעיה. מתילדה, שלושת אחיה ואמם מרי מעולם נראו שוב, אך 105 שנים מאוחר יותר נמצא הפתק שנחתם בידה. בימים אלו המדענים חוקרים את המסמך המסתורי במטרה להוכיח את אמינותו או שמא מדובר במתיחה מושקעת במיוחד. 

המכתב שנמצא בבקבוק לכאורה מימי הטיטאניק (צילום: רויטרס)
המכתב שנמצא בבקבוק לכאורה מימי הטיטאניק (צילום: רויטרס)

ניקולאי ביודרי, חוקר מאוניברסיטת קוויבק ברימוסקי, טען כי קיים סיכוי גבוה שהמכתב אמיתי, אך עם זאת ישנו החשש שהיה מי שניסה להטעות אותם. "כל אחת מהאפשרויות היא אמיתית בדרכה שלה. ההודעה הייתה יכולה להיכתב בידי מתילדה או מישהו מטעמה, ובאותה מידה זו יכולה להיות מתיחה שנעשתה זמן קצר אחרי הטביעה, או אפילו שנעשתה לאחרונה", אמר ביודרי. 

לדבריו, סימני התבנית, הבקבוק עצמו וסוג הזכוכית תואמים את טכנולוגיית הייצור של תחילת המאה ה-20. עם זאת, בקבוקים ישנים הם אינם נדירים ולא ניתן לקבוע אמינות רק על סמך מידע זה. בנוסף לכך, החוקרים נעזרים במומחה משפטי למסמכים שיבחן את כתב היד במכון גרפולוגי ויעמיק את הפרטים בנושא.