פרשה ממרילנד משגעת את העולם, במסגרתה אישה הואשמה בניסיון רצח, לאחר שעל פי החשד הציתה את ביתה בזמן שבת הזוג החדשה של הגרוש שלה שהתה בפנים. עם זה לא מספיק חמור, האישה האכזרית, גייל מטוולי בת ה-47, סידרה לעצמה כיסא בשורה הראשונה, כך שהיא ישבה וצפתה בכל המתרחש בזמן שהבית עלה בלהבות. צפו בתיעוד שצילמו עוברי האורח: 

בסרטון שצולם על ידי שני עוברי אורח צעירים, אפשר לראות את מטוולי יושבת על כיסא מתקפל על הדשא מחוץ לבית, כשבידה ספר, וצופה בשריפה הולכת ומתפשטת. באירוע, שהתרחש ביום חמישי שעבר בסביבות השעה 13:15, שני הצעירים נדהמו מהסיטואציה, כשברקע אפשר לשמוע את אחד מהם אומר: "אוי אלוהים. זה לא קורה עכשיו! אני לא מאמין למראה עיניי, היא פשוט הדלקה את פח האשפה באש והיא יושבת שם ומסתכלת על הבית נשרף". 

על פי הדיווחים, אחרי מספר דקות מטוולי התרחקה מהמקום, בדיוק כשהעניין נהיה רציני למדי. כמו כן, בתיעוד אפשר לראות את אחד הצעירים רץ לכיוון הבית, אחרי ששמע קולות זעקה מבפנים. גורמים רשמיים במדינה דיווחו כי בסך הכל חיים בבית ארבעה אנשים, כולל את מטוולי, אך שניים מתוכם לא היו בפנים. לבסוף, האישה שחולצה זוהתה כבלנדה הולברוק בת ה-52, שדווקא הייתה בקשר טוב עם מטוולי ותמכה בה בבעיות הנפשיות שלה. 

"אני אסירת תודה בפני שני הבחורים שעזרו לי לצאת, אני לא חושבת שהייתי כאן אם לא הם", אמרה הולברוק. עוד דווח כי לשכת השריף במחוז ססיל איתרה את מטוולי בסמוך למקום האירוע ועכבה אותה לפני שהועברה למעצר בתחנת המשטרה ברילנד, שם היא מוחזקת בימים אלו. כמו כן, הוגשה תלונה נגד הפושעת בגין הצתה ותקיפה מדרגה ראשונה ואף נוספו שני סעיפי הרס רכוש.