גרגור אנגוס, בן ה-39, טייל יחד עם בנו, לוקאס בן הארבע, לאורך נהר יוניון שבסקוטלנד והבחין בקשיש בן 81 שמטייל גם כן עם כלבו בטבע. בדרכם חזרה האב ובנו הבחינו בכלב, מסוג לברדור שחור, יושב לבדו על שפת הנהר, והחליטו לגשת לבדוק שהוא בסדר מחשש שקרה משהו. 

גרגור ולוקאס אנגוס, שהצילו את חייו של הקשיש (צילום: רשתות חברתיות)
גרגור ולוקאס אנגוס, שהצילו את חייו של הקשיש (צילום: רשתות חברתיות)

כשאנגוס הסתכל מקרוב, הוא היה המום לראות את הקשיש, בריאן ווטסון, צף על פני המים כשפניו כלפי מטה, ונראה היה כי הוא ללא רוח חיים. בראיון עם חברת החדשות SWNS, אנגוס סיפר: "כשחזרו הבחנתי בלב יושב לבד וזה היה נראה לי קצת מוזר. רק שהתקרבנו ראיתי את בריאן שוכב במים והיה נראה שהוא מת". בזמן שלוקאס הקטן החזיק את הכלב, אביו משה את ווטסון מהמים וצעק לעזרה.

"הוא לבש מעיל ובגדי חורף שהיו ספוגים במים והייתי צריך עזרה כדי לשלוף אותו החוצה מהמים", אמר אנגוס והוסיף: "זה היה מאמץ צוותי, אני אסיר תודה לאחרים שהיו שם כדי לעזור". כמו כן, לדבריו של אנגוס, ככל הנראה ווטסון מעד אל תוך המים וגופו קיבל הלם מהקור ולכן הוא לא הגיב. בזכות הכלב שלו, שהמתין על שפת הנהר ומשך את תשומת ליבם של העוברים והשבים, חייו של ווטסון ניצלו. 

לבסוף, עוברי האורח חיממו את ווטסון, בזמן שאמבולנס היה בדרכו אל המקום במטרה לפנות את הקשיש אל בית החולים. על פי הדיווחים, ווטסון כבר שוחרר לביתו והתאושש לחלוטין מהתקרית הקשה, שהייתה בקלות יכולה להסתיים במוות טרגי. עוד סיפר אנגוס כי באותו הערב בתו של ווטסון התקשרה אליו והייתה אסירת תודה על שהציל את אביה.