במהלך טקס השבעת נשיא ארה"ב ה-46, ג'ו ביידן, תועד הסנאטור היהודי, ברני סנדרס, כשהוא יושב בצד בבדידות כשהוא עטוף במעיל ועל ידיו כפפות, שלגמרי גנבו את ההצגה. בעקבות התיעוד, משתמשי הרשת מכל העולם החלו לשבץ את סנדרס בכל מיני מקומות ותמונות, בטרנד חדש שלגמרי שבר את הרשת. במזל, סנדרס השכיל להשתמש בפופולאריות שזכה לה בטקס ההשבעה ונקט בצעד לא שגרתי. צפו | משתמש טיקטוק הפך את סנדרס לדמות עץ:

ברני סנדרס כבש את הרשת (צילום: רויטרס)

התמונות של סנדרס, ששובצו בקטעי טלוויזיה אייקונים, רגעים מתוך סרטים מצוירים ותיעודים היסטוריים בלתי נשכחים. גולש אחד אף הקים אתר אינטרנט הקורא לשאר משתמשי הרשת להשתמש בתמונה של סנדרס, כשהוא נראה מנודה ולא קשור, ולשבץ אותה ברגעים שונים. אחרי ששובץ לצד דדפול, פורסט גאמפ, לינקולן ואף בקטע מיתולוגי מתוך הסרט "מלך האריות", גם המפורסמים ברחבי העולם החליטו לאמץ את הרעיון. השחקנית, שרה ג'סיקה פארקר, השתמשה בדמותו של סנדרס, ששימש כמחליף לדמותה של סמנתה בסדרה "סקס והעיר הגדולה", שתעלה לשידור בגרסא מחודשת בקרוב. 

View this post on Instagram

A post shared by SJP (@sarahjessicaparker)

בימים אלו, הסנאטור הנודע ניצל את הבאז הרחב שנוצר סביבו והחליט למכור את התלבושת שלו, במחיר של 45 דולר לסט. עם זאת, סנדרס לא מתכוון ליהנות מהרווח שישיג כתוצאה מהמכירה, אלא הבטיח באתר שלו כי כל ההכנסות יתרמו לעמותה "ארוחה על גלגלים", שמטרתה לסייע לנמצאים בבידוד. על פי העמותה, כל אדם בעל מצב פיזי או נפשי שמונע ממנו לצאת מביתו על מנת לספק לעצמו את צרכיו, זכאי לשירותי העמותה. 

הכפפות האייקוניות, הידועות בכינוין בארה"ב "smittens", נוצרו למעשה על ידי מורה בבית ספר בוורמונט, ג'ן אליס, שהעניקה אותם לסנדרס במתנה במהלך קמפיין הבחירות שלו לסנאט, כך דווח באתר החדשות CNN. בימים אלו, אליס הוצפה במאות אלפי בקשות של תושבים שביקשו לרכוש את הכפפות, אך בציוץ שהעלתה ביום חמישי לטוויטר היא כתבה: "למרבה הצער, אין לי יותר כפפות למכירה", אך הוסיפה כי "יש הרבה בעלי מלאכה גדולים שיכולים להכין אותן בקלות". לעומת זאת, במוצאי שבת האחרונים היא סיפרה כי היא הכינה מספר מצומצם של כפפות שיועלו למכירה פומבית "למטרות טובות".