חובבי האנימציה היפנית המושבעים ודאי מכירים את הרובוט המפורסם "גנדאם" מסדרת האנימציה המפורסמת משנות ה-70. השבוע, בעזרת חברת Mobile Suit Gundam, הרובוט האהוב זכה לגרסה מציאותית וענקית, בשם RX-78-2, המתנשאת לגובה של כ-18 מטרים.

הרובוט "גנדאם" היפני (צילום: רויטרס)

במשקל של 25 טון, הרובוט צועד את צעדיו הראשונים, מניע את זרועותיו ואף כורע ברך ללא להראות מגושם בעקבות גודלו. הבנייה של "גנדאם", הגרסה המוחשית, החלה לפני שש שנים על ידי המפעל Gundam Yokohama וסתיימה בחודש יולי האחרון. בתחילה השבוע, פורסמו לראשונה ברשתות החברתיות, הצילומים של הרובוט מתנשא לגובה בעיר יוקוהמה שביפן. 

לפני הנחת חלקו האחרון של הרובוט, כוהני שינטו יפנים בירכו את ראשו כחלק מעיבוד מחודש של טקס הנחת הגג היפני המסורתי, יוטושיקי, שנערך בדרך כלל בסיום בניית בית חדש ביפן. המפעל, שייצר את גרסת הרובוט המציאותית, היה אמור לארח את אירוע החשיפה המפואר של הרובוט בחודש הבא. 

הרובוט הענק ביפן (צילום: Getty images)
הרובוט הענק ביפן (צילום: Getty images)

בעקבות נגיף הקורונה, אירוע הפתיחה נדחה "כדי להבטיח את בריאותם ובטיחותם של אוהדינו ועובדינו בתגובה להתפשטות העולמית של הקורונה", כך נכתב בהצהרה מטעם המפעל. "אנו מתנצלים בפני כל האוהדים שלנו שציפו לפתיחתנו הגדולה ומבקשים את הבנתכם. בינתיים נערוך הכנות, כך שכל המבקרים שלנו יוכלו ליהנות בביטחון", הוסיפו.