שארג'ה, איחוד האמירויות הערביות – תערוכת השעונים והתכשיטים של המזרח התיכון, המתקיימת כעת באמירות שארג'ה, כוללת בתוכה אבן אזמרגד (ברקת) גולמית יוצאת דופן, המוגדרת כגדולה בעולם.

האבן, הנקראת "נסיך קאפובו", מוערכת בשווי של כ-2 מיליון דולר ומשקלה 3.9 קילוגרם. גודלה 19,000 קראט והיא נחצבה במכרה הממוקם בזמביה, באזור קאפובו, שם קיבלה את שמה. האזמרגד מכונה "The jewel of kings", ומיוחסים לה פריון ולידה מחדש. בהודו מאמינים כי ענידת טבעת מעוטרת באבן אזמרגד על האצבע הקטנה מביאה לשגשוג.

זמביה מדורגת כיצרנית האזמרגדים השנייה בגודלה בעולם לאחר קולומביה. אבני אזמרגד מזמביה ידועות בצבען העמוק והרווי יותר בהשוואה לאזמרגד קולומביאניות. הן גם בעלות טוהר גבוה, מה שהופך אותן לאבני חן אידיאליות לשימוש בתחום עיצוב התכשיטים.

תערוכת השעונים והתכשיטים של המזרח התיכון היא אירוע חצי שנתי, והתצוגה ה-53 נפתחה ב-31 בינואר ותימשך עד ה-4 בפברואר (מחר). התערוכה מאגדת למעלה מ-500 מציגים בשטח של 30,000 מ"ר, ומספר המבקרים צפוי לעבור את 66,000 מ-52 לאומים שונים. היא כוללת מגוון פעילויות, ביניהן עריכת תחרות עיצוב תכשיטים וכן מתחם המוקדש להצגת אוסף גדול של אזמרגדים בגדלים עצומים.