כבר למעלה מ-250 שנה, "האלמנך של מור הזקן" שנכתב ב-1764 מלהיב את הסקרנים עם שילוב מוזר של תחזיות מזג אוויר, טבלאות גאות ושפל, ומעל הכל, נבואות לשנה הבאה.

בעוד שישנם כמה אשר דוחים את תחזיותיו בטענה שמדובר ב"טריקים לא אמינים", אחרים מצביעים על הדיוק המפתיע שלו בחיזוי אירועים היסטוריים קודמים כמו מגפת הקורונה וההפסד של דונלד טראמפ בבחירות ב-2020. שנת 2024 ממש מעבר לפינה, והמהדורה האחרונה של הספר חשפה רמזים סמויים ל-12 החודשים הקרובים.

טראמפ (צילום: רויטרס)
טראמפ (צילום: רויטרס)

דונלד טראמפ

התחזית שאולי מושכת את מלוא תשומת הלב היא אזהרה נוקבת עבור נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. הספר מרמז על "אזהרת התנקשות" עבור טראמפ. האם הדבר מתורגם לאיום מילולי או להפסד צורני יותר, עדיין לא ברור, אבל הדבר ללא ספק מוסיף שכבת מתח לסאגת טראמפ המתמשכת.

סוף עידן המזומן

תחזית משונה נוספת, נוגעת לעתיד הכסף שלנו. האלמנך של מור הזקן צפה את "סוף עידן המזומן", מה שמרמז על מעבר פוטנציאלי למערכת פיננסית דיגיטלית מלאה. בעוד שחובבי מטבעות קריפטוגרפיים עשויים לשמוח, עבור אחרים זה יכול לסמן אובדן פרטיות ונוחות.

הסוף למזומנים? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
הסוף למזומנים? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דרכים פחות סלולות

התחזית הזו מופנית לנהגים, כי הספר צופה את "סוף הכבישים". הדבר יכול לרמוז על שינוי בתחבורה, אולי על עלייה במכוניות חשמליות הנוהגות בעצמן או תלות במצבי תחבורה חלופיים כמו רכיבה על אופניים או תחבורה ציבורית.

זעם הטבע

כדור הארץ עצמו צפוי להכות בעוצמה באמצעות כוחו ב-2024, כך על פי האלמנך של מור הזקן. הספר מדבר על "רעידת אדמה עוצמתית המתפרשת על פני גבולות רבים". הנבואה מעוררת באופן טבעי חששות מפני אסונות טבע ויכולתם להביא להרס נרחב.

בעוד שהתחזיות הללו מעוררות את סקרנותנו, חשוב לזכור שלאלמנך של מור הזקן יש היסטוריה ארוכה של נבואות לא ברורות. אותו הדבר עשוי להיות נכון לגבי תחזיות לשנת 2024.