עורך דין בשם ג'ואל אקרמן, יהודי ותושב ניו ג'רזי, הגיש בקשה לרכישת הזכויות על המשפט "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית" בממשלת ארצות הברית. מהלך זה עשוי, אם כי לא סביר, למנוע שימוש במשפט זה על ידי ארגונים אנטי-ישראליים.

הבקשה הוגשה בסוף השבוע שעבר על ידי אקרמן בן ה-50, שדעותיו הפוליטיות לא פורסמו אך ניכר כי הוא עשוי להיות פעיל בתנועה הציונית. הוא אמר לכלי תקשורת כי הוא הגיש את הבקשה כדי "להגן על שמה של מדינת ישראל", ולדבריו, הסיסמה "מהנהר עד הים" היא "קריאה לטרור" ו"נועדה להכפיש את ישראל".

הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: שחר שקלש)
הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: שחר שקלש)

עם זאת, ישנם מספר גורמים שעשויים להקשות על אקרמן לזכות בזכויות הללו. ראשית, הבקשה עדיין לא נבחנה על ידי פקידי הסימנים המסחריים, ותהליך האישור עשוי להימשך חודשים או שנים. שנית, גם אם הבקשה תאושר, היא תחול רק על מוצרים מסוימים, כגון כובעים וחולצות.

בנוסף, ישנם סיכויים שהבקשה תידחה על ידי פקידי הסימנים המסחריים אם ימצאו שהיא "פוגעת בהגינות הציבורית". הסיסמה "מהנהר עד הים" היא סמל למאבק הפלסטיני, והיא עלולה להיתפס כפוגענית על ידי פלסטינים או תומכיהם. בכל מקרה, הבקשה של עורך הדין עוררה עניין רב ברחבי העולם. היא נתפסה על ידי רבים כניסיון של יהודים למנוע שימוש בסיסמה שהיא משמעותית עבור פעילים פרופלסטינים.