הסטודנטית האמריקאית בת ה-21 שעלתה אתמול לכותרות לאחר שפורסם כי היא נכלאה בדובאי, איחוד האמירויות, שוחררה מהכלא לאחר חמישה חודשי מאסר, וזאת בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בעיר לבטל את הרשעתה בתקיפת עובדת צוות הביטחון של שדה התעופה.

אלכסנדרה סנטוס שוחררה מהכלא בדובאי אתמול (שלישי), וכעת היא עושה את דרכה בחזרה לביתה שבניו יורק. היא טענה כי חזרה מטיול באיסטנבול, כאשר נאלצה לעבור דרך דובאי לעצירה בת כמה שעות, שם נשאה על גופה חגורת גב רפואית לאחר ניתוח אורתופדי שעברה. במהלך הבידוק הביטחוני בשדה התעופה של דובאי, היא נדרשה על ידי אשת צוות האבטחה להסיר את החגורה.

הסטודנטית לוותה לחדר צדדי כדי שתוכל להתפשט ולהסיר את החגורה אך לטענתה של אמה, צוות האבטחה התנהג אליה בצורה ברוטלית ומזלזלת. דווח כי סנטוס ביקשה מאשת הביטחון שתסייע לה בהנחת החגורה מחדש על גופה אך זו, לדבריה, לא רצתה לסייע לה והיא נאלצה להישען קדימה לכיוונה של המאבטחת שחסמה את דרכה כדי לקרוא לחברתה שתבוא לעזור לה. היא הואשמה בתקיפה של עובדת המכס ונעצרה, דבר אותו היא הכחישה בתוקף.

בתחילה, בת ב-21 נידונה לשנה מאסר ונקנסה בסכום של 2,700 דולר. היא ערערה על ההרשעה, ועורכת דינה, רדה סטירלינג, הציגה ראיות חדשות לכך שהיא זו הותקפה על ידי עובדת הצוות. הראיות החדשות כללו צילומים של סנטוס לאחר התקרית, שבהם היא נראתה עם שריטות ופציעות על גופה. כמו כן, נטען כי היא הציגה עדויות של עדי ראייה שסיפרו כי ראו את פקידת המכס משתמשת באלימות.

בפסק הדין שפורסם ביום שלישי, קבע בית המשפט המחוזי בדובאי כי ההרשעה של סנטוס התבססה על ראיות ספקולטיביות ולא מספקות. בית המשפט גם קבע כי היא הותקפה על ידי פקידת המכס, וכי היא כלל לא הייתה אשמה בתקיפה או בהתעללות.

שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)
שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)

סטירלינג, שמייצג את סנטוס, אמרה אתמול לתקשורת המקומית: "מרשתי עלתה על הטיסה חזרה לניו יורק בשעות הלילה המאוחרות של יום שלישי. הידיעה כי עונשה הומתק הייתה סוף מבורך לחמשת החודשים הקשים שלה בדובאי, אשר הותירו אותה מושפלת, בנוסף לכך שנאלצה לשלם כ-50,000 דולר".

"סנטוס הואשמה שלא בצדק בתקיפה והתעללות של פקידת מכס כאשר היא זו שהופשטה והושפלה עם כניסתה לאיחוד האמירויות במהלך עצירת הביניים. המקרים הבולטים האחרונים שקרו לה משמשים כדוגמה תקשורתית למה שקורה בדובאי מדי יום. ההנהגה השקיעה מיליארדים בשיווק העיר לציבור ברחבי העולם, בהסתמך על התמימות של המבקרים. באותה עת, ההנהגה לא עשתה הרבה כדי להפוך את המקום לבטוח עבור האנשים שהם מושכים".

היא המשיכה: "התיירים פגיעים להאשמות נקמניות, שקריות וללא כל הוכחות שעלולות להשאיר אותם מתבוססים בבתי כלא ידועים לשמצה. הם פגיעים לתוכניות סחיטה כמו שראינו כאן. אנו שמחים כמובן שמרשתי בדרך הביתה, אך האם זה באמת סוף טוב? היא הייתה אמורה להיות בבית בחודש מאי ובמקום זאת, היא נותרה עם צלקות של חוויה טראומטית באופן בלתי נתפס עבור אישה בגילה, היא איבדה 50,000 דולר שהיא לעולם לא תקבל פיצוי עליהם. יתר על כן, היא הורשעה על סמך טענות גרידא, נידונה לשנה מאסר, הורשעה ונאסרה. זה בפני עצמו בושה".