סטודנטית אמריקאית בת 21, נידונה לשנה בכלא בדובאי, איחוד האמירויות, לאחר ש"נגעה בידה של מאבטחת" בשדה התעופה, כך לפי הדיווחים. המקרה של אלכסנדרה סנטוס, סטודנטית במכללת ליהמן בברונקס, עורר סערה בארצות הברית ובעולם. הצעירה טענה כי היא הגנה על עצמה לאחר שעובדת הביטחון התעללה בה במהלך בדיקה ביטחונית.

סנטוס הייתה בדרכה הביתה מטיול באיסטנבול, כאשר נאלצה לעבור דרך דובאי לעצירה בת כמה שעות. במעבר הבידוק הבטחוני, התבקשה בת ה-21 להסיר חגורת בטן אורתופדית אותה נאלצה ללבוש על גופה לאחר ניתוח שעברה לאחרונה. צוות אבטחה של נשים ליווה את הסטודנטית לחדר צדדי בו תוכל להתפשט ולהסיר את החגורה אך לטענתה של אמה, הן עשו זאת בצורה ברוטלית ומזלזלת.

בנוסף, היא אמרה כי הן גם צחקו עליה וכאשר ביקשה עזרה בהחזרת החגורה למקומה, הן סירבו לסייע לה. סנטוס אמרה שהיא חשה מפוחדת ומושפלת. מכיוון שהצוות התעלם מבקשותיה לעזרה, היא נאלצה להישען קדימה לכיוונה של המאבטחת שחסמה את דרכה וזאת, לדבריה, כדי לקרוא לחברתה שתבוא לעזור לה.

בת ה-21 נגעה בעדינות בזרועה של עובדת הצוות כדי להזיז אותה הצידה, אך צוותי הביטחון ראו זאת בעין לא יפה בלשון המעטה, והיא נעצרה למשך שעות לאחר שהמאבטחת הגישה תלונה נגדה. היא לא הורשתה לעזוב את החדר הצדדי עד שלא חתמה על טופס בשפה הערבית.

שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)
שדה התעופה דובאי (צילום: רויטרס)

כאשר היא מיהרה לשער העלייה למטוס שאמור היה לקחת אותה הביתה לניו יורק, נאמר לה שהיא אינה מורשת לעלות לטיסה מאחר והוגשה נגדה תלונה וכי היא תיאלץ להישאר באיחוד האמירויות עד שהאישומים נגדה יישמעו בבית המשפט.

לאחר שהתגוררה במלונות במשך שבועות, שופט מקומי אפשר לסנטוס לשלם קנס בסך 10,000 דירהם אמירתי (כ-2,700 דולר) ולעזוב את המדינה, אך התובעים בדובאי ערערו על ההחלטה ונגזרה על בת ה-21 שנת מאסר ביום שני (אתמול).

הצעירה נמצאת כעת במתקן כליאה לנשים בדובאי והיא טענה כי היא סובלת מבריאות נפשית ופיזית לקויה מאז מעצרה. המקרה של הסטודנטית בת ה-21 עורר סערה בארצות הברית ובעולם, כשרבים טענו כי היא נענשה באופן לא פרופורציונלי על מעשה קטן. ממשלת ארצות הברית הביעה דאגה ואמרה כי היא פועלת לשחרורה של סנטוס.