"עבור מבוגרים בגילים 75-90, יחסי מין תכופים יותר היו קשורים לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר", כך נכתב במחקר שפורסם בחודש שעבר ב-Journal of Sex Research, אותו חיברה שאנון שן, חוקרת מהמחלקה לסוציולוגיה ועבודה סוציאלית במכללת הופ במישיגן, ארה"ב. 

"גם בגילים 62-74, איכות מינית טובה יותר, כלומר תחושת הנאה פיזית וסיפוק רגשי, הייתה קשורה לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר", כתבה שן. בניגוד לקשישים, עבור אנשים בקבוצת גיל זו, תדירות המין לא הייתה קריטית במיוחד. הממצאים גם ציינו כי תחושות של הנאה פיזית קשורות לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר עבור גברים, אך לא תמיד עבור נשים.

חוקרים המליצו - עשו סקס גם בגיל מבוגר (צילום: אינג'אימג')
חוקרים המליצו - עשו סקס גם בגיל מבוגר (צילום: אינג'אימג')

לצד החוקר השותף, הוואי ליו מהמרכז לחקר ההזדקנות ומסלול החיים והמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת פרדו באינדיאנה, שן ניתחה את ההערכות הקוגניטיביות וערכה סקר בקרב 1,683 משתתפים. 

לצורך המחקר, יחסי מין הוגדרו כ"פעילות הדדית מרצון עם אדם אחר הכרוכה במגע מיני, בן אם מתרחשים יחסי מין או אורגזמה ובין אם לאו". כמו כן, "תכוף" הוגדר כמפגש מיני אחד או יותר בשבוע.

''יחסי מין תכופים יותר היו קשורים לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר'' (צילום: אינג'אימג')
''יחסי מין תכופים יותר היו קשורים לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר'' (צילום: אינג'אימג')

1.6% מהמשתתפים הזדהו כהומוסקסואלים, לסביות או ביסקסואלים. לפי הדיווחים, המחקר הוא אחד מהבדיקות המייצגות הראשונות המבוססות על האופן שבו חיי המין של קשישים קשורים לתפקוד קוגניטיבי המאוחר אצלם.

בעבר, מחקר מפברואר 2022 מצא כי סקס טוב האט את הירידה בקוגניטיביות של חולים מבוגרים ממין זכר הסובלים מבעיות זקפה. בדיקה דומה שנערכה על ידי אוניברסיטת קובנטרי ואוספורד באנגליה, קבעה כי סקס בגיל מבוגר מגביר את פעולתו הפנימית של המוח.