מתיחות בקואליציה? בצל העימותים בחווארה, בהם מתנחלים שרפו עשרות מכוניות ובתים של פלסטינים, ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מעוצמה יהודית, עורר סערה כשהתייחס לכך הבוקר (שני) בריאיון בגל"צ. חבר הכנסת סירב לגנות את האלימות ואף טען כי היא יצרה "אפקט הרתעה". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד אמר חבר הכנסת פוגל בריאיון, כי "את אפקט ההרתעה שהושג אתמול מדינת ישראל לא השיגה מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד". עוד הוסיף: "בחווארה הבינו שיש פה מאזן אימה שצה"ל לא מצליח להשיג. אני רוצה לראות את אותו מקום בוער, בוער מטאפורית". עם זאת, ביקש להבהיר כי "לכל מי שהספיק לשמוע אותי הבוקר ברדיו, בכל רשת אחרת, אני רוצה להבהיר בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים - אני לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים, אם מישהו הבין את זה ככה אני מתנצל, לא לזה אני מתכוון, אבל הדברים חשובים להיאמר, אני לא מעודד אף אזרח לקחת את החוק לידיו ולשרוף כפרים".

בנוסף, חבר הכנסת יצחק קרויזר, גם הוא מעוצמה יהודית, השתתף בדיון בוועדת החוקה, ואמר כי "חייב לציין שהחברה האלה קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות". 

מנגד, שר החינוך יואב קיש צייץ בטוויטר: "יש גורם אחד בלבד שתפקידו להגן על אזרחי ישראל וזהו צה"ל. אזרחים הלוקחים את החוק לידיים, מייצרים אנרכיה. חברי כנסת מהקואליציה המעודדים התנהגות כזו, מוטב שיתביישו".

בעקבות הדברים יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח״כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

נדב תמיר, מנכ"ל J Street ישראל, מסר: "ח"כ צביקה פוגל, חבר קואליציה ויו"ר ועדה בכנסת, אומר  שהפוגרום בחווארה יצר "אפקט חיובי" שצה"ל וכוחות הביטחון לא מצליחים להשיג. חבר קואליציה מבעיר את השטח בכוונת מכוון ומתיר את דמם של פלסטינים חפים מפשע. כל אדם שפוי מוכרח להתחלחל מהדברים. דרוש מבוגר אחראי שיעצור את הטירוף המתגלגל".