גורמים בליכוד ביקשו מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלא להעלות היום (ראשון) את חוק עונש מוות למחבלים שאמור לעלות בוועדת השרים לענייני חקיקה, עד לקיום דיון על החוק בקבינט. השר בן גביר סירב לבקשה.

"בשורה עצומה": זו התוספת שתקבל המשטרה לאחר אישור התקציב

חוק עונש מוות למחבלים שהגישה חברת הכנסת לימור סון הר מלך מ"עוצמה יהודית" הוא אחד מההתחייבויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר בן גביר ומפלגת "עוצמה יהודית" במסגרת ההסכם להקמת הממשלה האחרונה.

במסמך עליו חתמו נתניהו ובן גביר נכתב: "בשל התעצמות מעשי טרור בכוונה לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ועל מנת להכריע תודעתית את המפגעים, סיעות הקואליציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש למחבלים".

השר בן גביר אמר: "יש לנו סיכום מפורש בהסכם הקואליציוני עם הליכוד שהצעת החוק תעלה, מתקשה להאמין שהליכוד לא יקיים את ההסכם. אין לי בעיה כמובן לקיים דיון גם בישיבת קבינט, אבל ההצעה צריכה לעלות היום בוועדת שרים".

סון הר מלך מסרה בתגובה: "נדהמתי לראות התנגדות להצעת החוק שהגשתי, ונועדה לשים סוף למציאות האבסורדית בה מחבלים רוצחים עם דם על הידיים משתחררים לאחר כמה שנים מהכלא וממשיכים לחיות את חייהם בטוב ובנעימים. במהלך משפטם של רוצחי בעלי שולי הר-מלך הי"ד, נעמד ראש חוליית המחבלים, חייך לעברנו בבוז ואמר: 'לא אכפת לי כמה שנות מאסר תגזרו עלי, תכף אני כבר אהיה בחוץ'. לצערי הוא צדק, וכעבור כמה שנים הוא שוחרר בעסקת שחרור מחבלים וחזר לעסוק בטרור שגבה את חייהם של יהודים נוספים. לדבר הזה נשבעתי לשים סוף. הצעת החוק הזאת תעבור ויהי מה!".