הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 90, לאחר התדרדרות במצבו הבריאותי.יו״ר הציונות הדתית, יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד: מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום. לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״אני מבכה את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. הרב דרוקמן היה שליח ציבור ומנהיג רוחני שהוביל בחזון ובמעשה כמה ממפעלי התורה, הציונות והתחייה החשובים ביותר של דורנו תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל עמדו לנגד עיניו יום-יום שעה-שעה, והוא הקדיש את חייו במסירות נפש למען מדינת ישראל והעם היהודי".

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ספד: "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו. זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלה בסערה השמימה ואנחנו אנה אנו באים".

בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ״ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך. הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל. עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו, איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל. העמיד תלמידים הרבה לאורך דורות והחיה בהם את תורת רבותיו, הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הרצי"ה זצ"ל. תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים", הוסיף. 

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין: קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, ראש ישיבות בני עקיבא וחתן פרס ישראל. הרב דרוקמן גידל דורות של תלמידים, לצד כהונתו כחבר כנסת וכסגן שר הדתות. הרב דרוקמן הותיר אחריו מורשת מפוארת של אהבה ללא גבולות לתורת ישראל, לעם ישראל, למדינת ישראל ולארץ ישראל כולה. מורשתו תמשיך ללוות את עם ישראל לדורות".

הרב הראשי לישראל דוד לאו: "יחד עם כל בית ישראל אני כואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, האדם הגדול, אשר במשך תשעים שנות חיים, לימד, חינך וקירב יהודים לאמונה בבורא. ומתוך אהבת התורה הגדולה אהב את כל אדם מישראל, כל רגב מאדמת ישראל, וכל אות בתורת ישראל, ובשלוש השלמויות הללו חינך והעמיד דורות אשר ימשיכו ללמוד, וימשיכו לראות את האור הגדול, מאיר לנגד עיניהם". 
חבל על דאבדין ולאו משתכחין.

ח"כ אורית סטרוק ספדה לו ומסרה: "הרב חיים מאיר דרוקמן עבר לעולם שכולו טוב. בשיאו של חג החנוכה, אנחנו נפרדים מהרב שהאיר את חייו של דור שלם באור אהבת התורה, העם והארץ. אורו המיוחד יאיר אלינו מעכשיו משם".

ח"כ דני דנון כתב: "אני כואב יחד עם כל עם ישראל על מותו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, חתן פרס ישראל, זקן רבני הציונות הדתית. הרב דרוקמן היה איש גדול בתורה, מחנך דגול, ומאור גדול לעם היהודי כולו. הייתה לי הזכות להכירו באופן אישי והערצתי את חכמתו, צניעותו ונועם הליכותיו. יהי זכרו ברוך". 

שרת הפנים, איילת שקד: "הרב חיים דרוקמן, תלמיד חכם, מנהיג דגול ואיש חינוך מופלג הלך לעולמו. הרב גילם בחייו את השילוב של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, העמיד דורות של תלמידים אותם הוא חינך לדרך של תורה ועבודה, והיום הם לוקחים חלק משמעותי בליבת העשייה בחברה הישראלית. את הרב אני מכירה שנים רבות. בשנת 2012 פגשתי אותו לראשונה כשהתמודדתי לפריימריז של הבית היהודי"

"למרות שלא גדלתי במגזר הדתי לאומי, הרב קיבל אותי במאור פנים ובשמחה. לאורך השנים בפוליטיקה הישראלית בהם התייעצתי איתו, הקשר בינינו התהדק וזכיתי לגלות שהרב בעל עין טובה, חכמת חיים ואדם שיודע לקבל את האחר. הרב, שחייו שזורים בסיפור הקמתה של מדינת ישראל ושיבת העם היהודי לארצו, ידע להכיל את המורכבויות והמתחים הקיימים כאן והכל מתוך ראיה אחראית ומתונה. בפטירתו איבדנו אדם שהקדיש את כל כולו למדינת ישראל לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל ולציונות הדתית שהיו כה חשובות לו", הוסיפה.

ח"כ אריה דרעי מסר: "בצער רב התבשרתי על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ״ל. לאחר שנזדכך ביסורים מרים וקשים. שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו הכבודה יחד עם רבבות עמך בית ישראל הדאבים עמוקות על הסתלקותו. יהי זכרו ברוך". 

יו״ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף: "אבל כבד נפלה עטרת ראשנו. הרב חיים מאיר דרוקמן זצוק"ל, שולח את תנחומי למשפחה היקרה ולתלמידיו". שר התרבות והספורט חילי טרופר: "הרב דרוקמן ז"ל היה איש רב פעלים ורב זכויות. מימיו כניצול שואה ועד הימים בהם הקים בארץ מפעל עצום של לימוד תורה, חינוך, שירות בצבא ועשיית חסד. הרב זכה בפרס ישראל, אך בעיקר זכה לגדל דורות של תלמידים וממשיכי דרכו. משתתף בצערה הכבד של המשפחה והקהילה שהותיר אחריו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ: ״הלב דואב על מותו של הרב דרוקמן, שזכיתי להיות מתלמידיו בישיבת אור עציון כנער. הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת. נפגשתי איתו בחודשים האחרונים, וזכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו. הרב דרוקמן היה ניצול שואה – שהתקומה הייתה חלק בלתי נפרד ממעשיו וממורשתו. בנתיב התקומה הזה, ימשיכו ויצעדו בעקבותיו עוד רבים ובכך יהיה חותמו. תנחומיי למשפחתו, יהי זכרו ברוך״.

ח"כ דודי אמסלם מסר: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של הגאון רבי חיים דרוקמן זצ״ל. הרב דרוקמן היה איש תורה, אוהב עמו וארצו, שתרם רבות לישוב א"י ולהנחלת תורתנו הקדושה בתלמידים רבים. דמותו תחסר לכולנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים, יהי זכרו ברוך לעד".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף: "יחד עם כל בית ישראל ותלמידיו הרבים שזכה להעמיד ולהנהיג, אני מבכה את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל ראש ישיבת 'אור - עציון', ראש רשת ישיבות 'בני עקיבא' וזקן רבני הציונות הדתית. המקום ינחם את רבבות תלמידיו, משפחתו וההולכים בדרכו. חבל על דאבדי".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "כואב ודואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל זקן רבני הציונות הדתית, מגדולי רבני דורנו. הרב היה מנהיג גדול בתורה, העמיד תלמידים רבים, חינך דורות שלמים והיה לוחם ענק למען שלימותה ואחדותה של ארץ ישראל. הרב האיר את העולם בתורתו ובגמילות חסד עצומה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, ספד: "הרב חיים דרוקמן גילם בחייו את הציונות, את התרומה לעם ישראל, את חיי התורה ואת ערך האחריות כלפי מדינת ישראל כולה. הר דרוקמן ניחן בעין טובה והוא בחר לראות טוב. הוא היה איש חסד שדאג לכל יהודי. הרב דרוקמן יחסר לי מאד. אהבתי אותו. כילד הוא ברח מהשואה והגיע בדרך נס לארץ ישראל. צמח בישיבת כפר הרא״ה והתגייס לנחל. הוא הצמיח את תנועת בני עקיבא ודאג לה כל ימיו. הרב חי חיי תורה ועבודה וגידל דורות של תלמידים אוהבי הארץ, העם והתורה. נפצע בפיגוע טרור, ונלחם ללא לאות למען ארץ ישראל. פעל בכל כוחו לפשר ולאחד את כל חלקי עם ישראל". 

שר המשפטים גדעון סער ספד: ״צר לי על פטירתו של הרב חיים דרוקמן. הרב שעלה כניצול שואה מפולין, הקים מוסדות ציבור מפוארים והיה ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית. מסר את חייו לשליחות ציבורית והעמיד דורות של תלמידים. זכיתי להעניק לו את פרס ישראל למפעל חיים. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך״.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל לאחר שנזדכך בייסורים. ואני שולח את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי זכרו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

חבר הכנסת ישראל כ״ץ: אני כואב את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ״ל, מגדולי רבני ישראל, ראש ישיבת אור עציון בה למדתי וראש ישיבות בני עקיבא. סמל ומופת לציונות ואהבת הארץ. תנחומי מעומק הלב למשפחה. ברוך דיין האמת".