ח"כ יריב לוין, בכיר הליכוד ומנהל המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה, תקף בשיחות סגורות את ההתנהלות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה. כך דווח היום (רביעי) בוואלה! על ידי יקי אדמקר.

"לא יתכן שבכל פעם יהפכו אותנו לאויבים": סמוטריץ' תוקף את הליכוד בחריפות
הליכוד חזר בו? כך קרס המו"מ בין הליכוד לציונות הדתית

מדובר בשיחה שהדברים שנאמרו בה מתפרסמים לראשונה בוואלה! ובה לוין אמר כי מטרתו של סמוטריץ' היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה". לוין מנה דוגמאות כמו הסירוב של הליכוד לאפשר לסמוטריץ' שליטה במועצת החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך, משרד שהליכוד מייעד לאחד מאנשיו וכן חשף כי יו"ר הציונות הדתית דרש שליטה במערך הגיור, הנמצא כיום במשרד ראש הממשלה.

יריב לוין (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
יריב לוין (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

לחולפין לדברי לוין דרש סמוטריץ' סמכויות על ניהול המאבק בארגוני החרם והדה לגיטימציה במשרד החוץ וכן ארבע ועדות בכנסת מתוך 11 ששייכות לקואליציה. הוא אמר שמדובר ב"דרישות הזויות" וציין כי "שום דבר לא אידיאולוגי".

לפי גורמים המעורים במשא ומתן, המחלוקת בין הציונות הדתית לליכוד נוגעת לתיקים הנוספים שהמפלגה תקבל, מלבד האוצר - החינוך או עלייה וקליטה, וכן בנוגע לסמכויות על ההתנחלויות שסמוטריץ' ביקש להעביר לידי שר ממפלגתו שישב במשרד הביטחון. בליכוד הכחישו את טענות הציונות הדתית, וטענו כי הוסכם שתפקיד שר האוצר יהיה ברוטציה, למרות שאתמול הונחה בפניו הצעה שהתייחסה לכהונה מלאה במשרד.