ממשיכה הסערה סביב דבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אתמול, במליאת הכנסת לזכרו של יצחק רבין. היום (שני) הגיב לדברים שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת רבין ז"ל. במהלך שיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM אמר שבס כי "כל מה שקרה ערב הרצח לא נבדק אף פעם. שמעתי את סמוטריץ', אם הייתי יכול הייתי צועק צעקה".

בפתח הדברים נשאל המנכ"ל לשעבר אם נכח באולם המליאה בעת נאומו של סמוטריץ' "הייתי, הרגשתי רע. התכווצתי במקומי. אם יכולתי הייתי צועק צעקה. לי היו הרבה השגות על החקירה, לא של השב"כ. הדבר הכי נורא שקרא בוועדת שמגר, וזה יוביל אותנו כנראה עד סוף הדורות, אנחנו כבר דיי בוגרים, אני חושש ששנים ארוכות הוויכוח הזה בלתי נגמר מה הייתה ההסתה, מי גרם לרצח, מי לא, ילווה אותנו עד סוף הימים שלנו".

עוד הוא הוסיף כי "הסיבה היא שחבורת אנשים, גם מהצד שלי, שמעון פרס שהיה אז ראש הממשלה הזמני ומשרד המשפטים, כתבו כתב מינוי לוועדת החקירה כתב מינוי שגוי. יצא לי לא מזמן לשמוע ראיון של שני אנשים שכבר לא איתנו, שמגר אמר בצורה מאוד כנה 'מאוד רציתי לדון בתקופה שקדמה לרצח, אבל כתב המינוי אסר עליי'. ההסתה, ההמרדה, השיסוי, מעשי הרבנים, אנשי הציבור, כל מה שקרה ערב הרצח לא נבדק אף פעם".

"השב"כ לא בדק את ההסתה, השב"כ מבחינה פנימית בדק את כל מה שקרה אם הם פעלו נכון או לא נכון. זה לא יעזור כי לא היו עדים, בוועדת החקירה מול שמגר לא היו עדים. כתב המינוי אסר או מנע את הדיון האמיתי, ונושא ההסתה לא נבדק אף פעם. יכול לקום סמוטריץ', יכול לקום מישהו אחר, היום יש מאמר של דיסקין שהיה ראש השב"כ, הוא כותב שסמוטריץ', בן גביר ויגאל עמיר מאותה ערוגת גידול רעילה. אין פה רק וויכוח פוליטי, יש פה וויכוח של מי עשה ומי לא עשה", טען שבס.

שבס סיכם את דבריו: "אני לא מאשים את כל הציונות הדתית, היו צריכים לעשות חשבון נפש, כולנו היינו צריכים לעשות. אבל הדברים של חלק לא גדול אבל לא קטן, עם אנשים מכל מיני כנופיות סליחה על הביטוי בכל מיני מקומות ביו"ש, הם עשו דברים נוראיים. הייתי אז חלק גדול מהזמן הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, השתתפתי בישיבות קבינט, שמעתי את הדו"חות של ראש השב"כ. הבעיה היא לא הסוכנים, אין גוף מודיעין בעולם שלא עובד עם סוכנים, אני יודע את זה מהחיים, שירתי את המדינה, שמפניה לא היה קשור לרצח יצחק רבין. אני סבלתי מאוד אתמול, אני מפחד פחד מוות שהאנשים האלה יהיו בממשלה שלנו. זה מה שהעם רצה, ואני מקבל את תוצאות הבחירות, לצערי זה מה שקרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm