שיחת הפתיחה בשעה השנייה בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM נפתחה הבוקר (רביעי) בוויכוח על נושא מועמדותו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, כפוליטיקאי המואשם בשלושה כתבי אישום. בין חילופי האשמות בין המגישים, נקטעה התוכנית, לראשונה בתולדותיה, כאשר מגל נטש את השידור. 

תיק 4000 מתרחק? הפרקליטות בהחלטה דרמטית במשפט נתניהו
"אולי פשוט אתפטר": חלק מספר האוטוביוגרפיה של נתניהו נחשף

בפתח שיחתם ביקר כספית את נתניהו: "מי שגרר את מדינת ישראל לארבע מערכות בחירות זה מי שלא הסכים לוותר, שהציע לאולמרט בשלב מוקדם של חקירות, על בסיס העובדה הפשוטה שאדם שמסובך בחקירות לא יכול לקבל החלטות גורליות לעם. נתניהו, גם בלי חקירות, הוא האיש היחיד שאפשר להוכיח בדקה וחצי שהוא, עצמו, חשוב יותר מהמדינה לעצמו. אף אחד לא חושב שנתניהו לא צריך להיות ראש ממשלה כי הוא איש ימין או שמאל. מעשיו שמאל, כי מעשיו מתנוססים ומרוחים על הפרצוף שלך. גם אולמרט היה איש שמאל והלך לבית סוהר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"האיש הזה הוא נטל אדיר על צווארה של המדינה שלנו", המשיך כספית. "הוא רקוב, מרקיב, הוא שבוי של ילד ואישה, הם אומרים לו מה לעשות. יש לו שלושה כתבי אישום, הוא העז להשאיר מדינה בלי תקציב, ואתמול הסבירו לך רבים וטובים שזו אחת הבעיות הכי גדולות שיש לישראל. הוא מפעיל צבא, שאתה חלק ממנו, של אנשים שלא ירגעו עד שלא יפתחו את הפצעים וישסעו גם את הכלבים בחתולים.

מגל הגיב: "ילד ואישה מנהלים, כתבי אישום, אני מזכיר לך שכתבי אישום זה חוקי. אין לגיטימציה להחרים מישהו עם כתב אישום". כספית אמר: אני לא מדבר איתך על החוק. אני יכול להגיד למצביעי שאני לא אשב עם נאשם בשוחד בממשלה?". מגל ענה: "בוודאי. אתה מחרים את הבחירה הדמוקרטית שלהם".

כספית ענה כי אינו מחרים דבר. על כך מגל שאל: "מיליון מצביעים רוצים את נתניהו כראש ממשלה. כשאתם מחרימים אותו, אתם מחרימים את הרצון שלנו". כספית ענה כי "אנחנו לא מחרימים כלום. אתה הרי יודע שאם נתניהו היה יכול להכניס את מרצ לממשלתו ולשרוד הוא היה עושה את זה".

הסערה בין המגישים החלה כשמגל אמר לכספית: "במקום היחיד שבו אנחנו יכולים לשלוט: לא בתקשורת; לא באקדמיה; לא בעולם המשפט; בכל המקומות האלה אתם שולטים - המקום היחיד שיש בו דמוקרטיה זה הפרלמנט. נשלוט בו בעזרת השם כי אנחנו ננצח אתכם".

כספית טען כי מדובר ב"הסתה" וב"דברי שקר" של מגל. "אני פי מיליון יותר ישראל השנייה ממך, גם עכשיו. עלה לי בבריאות לשמוע את כל הנאום שלך, ואתה תשמע את שלי", הוא הטיח בינון, שרצה להתחיל בריאיון עם שר האוצר לשעבר בייגה שוחט שהמתין על הקו.

כספית המשיך: "אני אסיים עם הטרול הזה. האיש הזה עכשיו הסית, שיקר, גידף ואמר דברים מסולפים. אני ישראל השנייה, אני חצי שחור, חצי מהמפלגות שמתנגדות לנתניהו - יש להן אינספור מועמדים של מזרחים, אתיופים, מה שאתה רוצה. מי שמפיץ פה את השנאה המטורפת הזו, זו ההסתה המחרידה שאתה עושה. אתה לא תקבע לא מי יהודי ולא מי מזרחי. אני גדלתי בדלות ובעוני".

"זה לא עושה אותך ישראל השנייה, אתה תומך בחלוקת הארץ", מגל אמר. כספית ענה לו: "אתה לא תקבע מי יהודי ומי מזרחי". 

"אתה איש אלים וגס רוח", אמר מגל. זמן קצר לאחר מכן מגל קטע את השיחה לטובת מקבץ פרסומות. בסיומו, לא חזר לעמדת המגיש. את הראיון עם שוחט כספית קיים לבד, וזמן קצר אחר כך הצטרף לתוכנית פרופ' אריה אלדד, שהגיש עם כספית את התוכנית עד לסיומה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm