ספריית שיבולת צפויה להוציא לאור את האוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הספר ביבי: סיפור חיי, עתיד לראות אור ב-22 בנובמבר השנה, במקביל לפרסום המהדורה האנגלית שתראה אור בהוצאה האמריקאית Simon & Schuster. 

מבגין ועד נתניהו: בחזרה לפרקים החשובים בתולדות הליכוד

בספר, מתאר נתניהו בגוף ראשון את שנות ההתבגרות שלו בישראל ובארצות הברית, שירותו בסיירת מטכ"ל, לימודיו באוניברסיטת MIT השתתפותו במלחמת יום כיפור, מותו של אחיו יוני במבצע אנטבה וכניסתו לפוליטיקה -מאז מונה לציר מדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון ועד שהפך לראש הממשלה .

בקטע מתוך הספר, שאושר לפרסום מוקדם, חושף נתניהו את הרגעים לאחר ההפסד שנחל בבחירות 2006: "ההפסד היה מוחץ, הגרוע בקריירה שלי. הליכוד הצטמק ל-12 מנדטים בלבד. אפילו בהם זכינו רק בדוחק. במהלך הספירה התנדנד המנדט ה-12 בין הליכוד ל'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן. אם המנדט ה-12 יגיע לליברמן, הוא יוכתר כמנהיג האופוזיציה ואני אהפוך להערת שוליים. בסופו של דבר, קולות החיילים העניקו לי את פרס הניחומים הזה, שהיה דל אך מכריע. גם על זה צריך לומר תודה, אמרתי לעצמי, ויצאתי אל מטה הבחירות של הליכוד בגני התערוכה", כתב נתניהו.

ספרו של נתניהו (צילום: יחצ)
ספרו של נתניהו (צילום: יחצ)

"הוא היה כמעט ריק מאדם. נאמתי בראש מורם, אבל כולם - הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת - חשו שהסיפור שלי נגמר כשחזרתי מגני התערוכה אמרתי לשרה: 'הפעם זה באמת נראה כמו הסוף. אולי פשוט אתפטר, ונוכל סוף סוף לחיות את החיים שלנו'. ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן. 'ביבי', היא אמרה, 'אלה הם החיים שלנו', המשיך.

על רקע היציאה הקרובה של האוטוביוגרפיה לאור, אמר נתניהו: "נולדתי שנה אחרי הקמת המדינה. כלוחם, מפקד ומדינאי הקדשתי את חיי למאבק בכוחות שביקשו להשמידנו ולעשיית שלום עם אלו שהושיטו לנו יד. בסיפור חיי שזורים יגון ושמחה, אכזבות והצלחות, לקחים שלמדתי ואנשים שאהבתי".

הסיפור האישי שלי כרוך בסיפור תקומתו של עמנו. הוכחנו שעם אמונה ונחישות ניתן לגבור על כל מכשול ולהבטיח עתיד מזהיר למדינתנו. אני נרגש לחלוק עמכם את סיפורי בתקווה שהפסגות, התלאות והתובנות שאספתי לאורך הדרך יספקו השראה לכל המבקשים לחיות חיים בעלי משמעות", הוסיף. 

הספר "סיפור חיי" יהיה ספרו הרביעי של נתניהו, שפרסם בעבר ספרים בהם הציג את משנתו המדינית בסוגיית המלחמה בטרור ובסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני -  'מקום תחת השמש', 'מלחמה בטרור', ו'הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח'. כעת ,הוא צפוי להוציא לאור את האוטוביוגרפיה הראשונה שלו.