עורך הדין גיא בוסי, מומחה למשפט מנהלי וחוקתי, ניתח הבוקר ב-103FM את חקירתה הנגדית של הדס קליין, עוזרתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, במשפט המתנהל בימים אלו נגדו ונגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. במהלך השיחה טען עו"ד בוסי כי הפרקליטות "עשתה עוול לקליין, מסתבר שמה שהיא אמרה, לא כל כך קשור למציאות". בנוסף הוא תקף את הפרקליטות ואמר: "כך לא מנהלים את התיק החשוב בישראל".

היום האחרון לעדות הדס קליין טרם פגרת בית המשפט: כל הדברים שנאמרו באולם הדיונים

תיאורים מעוררי סלידה: כך תשפיע עדות קליין על משפט נתניהו | פרשנות

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו נשאל המומחה למשפט אם תיק 1,000 קרס במהלך חקירתה הנגדית של קליין. על כך הוא השיב: "צריך להודות ביושר שהמשטרה והפרקליטות עשו לה עוול. העמידו אותה במצב בלתי אפשרי ואילצו אותה להעריך כל מיני הערכות, תוך שהם משקרים לה במצח נחושה שמדובר בהערכות בלבד שהם עוד יבדקו אותן, והעמידו את התיק כולו על הכתפיים הרעועות שלה. הפרקליטות הפושעת ידעה כבר לפני הגשת כתב האישום על העדות של יונתן חסון, הנהג של מילצ'ן והמקורב של קליין, שסותרת לחלוטין את העדות של קליין, ולמרות זאת, המשיכו עם התזה השקרית. מר חסון הנהג זה מי שבפועל מסר את אותן סיגריות ושמפניות, הוא העד הטוב ביותר, הכי קשור לעניין, והוא זה שהעיד שהוא בסך הכול נסע 25 פעמים בשש שנים להביא שמפניות, ורק 10 מתוכן, זה עם סיגרים. זה רחוק מאוד מהסיפורים של הגברת קליין על קו אספקה שוטף".

"כנראה שהפרקליטות בהובלתו של שי ניצן רצתה להרשיע את מר נתניהו בכל מחיר ולכן העלימה גם מהציבור את הסיפור הזה של הנהג. לא אני אומר את זה, אומר את זה, השופט בר-עם, כשהוא נוזף בקליין ואומר לה, 'מאיפה הביטחון שלך על כמויות השמפניות שלא את מסרת אותן?", הוסיף עו"ד בוסי.

הדס קליין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הדס קליין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לטענתו, בבית המשפט רואים כי כתב האישום אמנם מכיל סיפור מעשה, אבל הוא לא בהכרח תואם את המציאות: "אני חושב שזה אחד מכתבי האישום היחידים שאני מכיר, שיש בו סיפור מעשה, יש בו איזושהי תזה, ומה היא אומרת – שבתמורה לסיגרים ולשמפניות, קיבל מילצ'ן את מה שקיבל כעזרה באינטרסים כלכליים. עכשיו, לאחר פינג פונג שהיה בין חדד להדס קליין, שאל אותה השופט בר-עם, 'אני רוצה להבין, האם מילצ'ן אי פעם ביקש מנתניהו שיעזור לו באינטרסים הכלכליים שלו?' התשובה היא לא. יתר על כן, בעדות של מר מילצ'ן, הוא אמר, שמר נתניהו דפק אותו בפונקציה של רפורמות החלפים, והוא  אמר לו, 'אני מצטער, מה שמעניין אותי, זה עם ישראל'. יתר על כן, מסתבר שאותן מתנות ניתנו בתקופה שמר נתניהו היה באופוזיציה".

עוד הסביר המומחה כי "עדות ראשית זו כמו הבקעה מול שער ריק, ומה שקורה כאן, זה שמסתבר שמה שהדס קליין אמרה, לא כל כך קשור למציאות. מעבר לזה, מסתבר שכשבדקו אחד לאחד, כל הרכישות נעשו לקראת ההגעה של מר מילצ'ן לישראל. זאת אומרת, שבחודשים שמר מילצ'ן לא היה כאן, לא נמצאו רכישות של אותם הדברים, כך ששוב אין את אותה רכישה אישית או קו אספקה שוטף. יתר על כן, כאשר מעמתים את הגברת קליין עם העדויות של מר מילצ'ן, שהוא אומר שמר נתניהו לא ביקש ממנו דבר, שמעולם לא היו תלונות על המתנות, היא אומרת, 'אני לא מכירה את זה', ואז כשמצטטים לה מהעדות, היא אומרת, 'אני חולקת על מה שאומר מר מילצ'ן' או במילים אחרות, 'הבוס שלי משקר'. מדובר בפרקליטות רשלנית שלא הייתי נותן לה לנהל מדף בסופר. הוציאו צו חיפוש למחשבים והטלפונים, לא עשו בו שימוש, אלא איך התנהגו? הביאו לגברת קליין, מילות חיפוש, אמרו לה 'תחפשי בעצמך ותגידי לנו מה התוצאה'. זה נשמע לכם הגיוני?".

לסיום אמר עו"ד בוסי כי השופטים בבית המשפט הם הדבר הכי טוב שקרה לנאשמים ובראשם בנימין נתניהו: "מדובר בשופטים איכותיים, מצוינים שמבינים את הטענות. ואני חושב שבעיניים משפטיות קרות, כמו שתיק 4,000 הוא בר מינן, הואיל ומסתבר שפגישת ההנחיה לא הייתה ולא נבראה, גם כאן, עו"ד חדד, כמו מסי של הכדורגל, בתבונה, גרם לעדות הזאת לקרוס. הטענה שלי היא לא כלפי או לטובת מר נתניהו, הטענות הן נגד הפרקליטות שהתנהלה כאן בחוסר תבונה משווע, כך לא מנהלים את התיק הכי חשוב במדינת ישראל. לא ייתכן שבתיק החשוב בישראל מאז משפט אייכמן, מנהלים אותו בכזאת רשלנות".

בנימין נתניהו ועו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ועו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נשמע לכם הגיוני שמגישים את כתב האישום ליו"ר הכנסת בלי השם של בית המשפט למעלה? אם מישהו היה עושה את זה מהעובדים שלי, הוא היה מקבל בראש. אצלם מישהו משלם משהו? מישהו אומר משהו? אצלם מותר הכול. אם כל חטאת זה שי ניצן, הוא מבחינתו שינה את התזה של הפרקליטות, להרשיע בכל מחיר. המאבק שלי הוא לא בשביל מר נתניהו, הוא בשביל מסעודה משדרות, בשביל השרת בבית ספר רמב"ם באשקלון, בשביל הילד בדיר אל-אסד, שכשהוא יגיע אל מול הפרקליטות, הם ישמידו אותו. אז מה הם יעשו? יתפרו לי תיק? שיתפרו לי תיק. אני אומר שזה לא הגיוני ולא סבירה ההתנהלות הזאת", סיכם בוסי. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm