סקר מנדטים של "מעריב" שפורסם הבוקר (שישי) מצא כי חרף הפיכתה של איילת שקד ליו"ר ימינה, היא נותרת מתחת לאחוז החסימה. כך, לצד מרצ שגם היא לא עוברת את אחוז החסימה, מקנה רוב של 61 מנדטים לגוש בנימין נתניהו. היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח על התוצאות עם ניסים משעל ב-103FM.

בפתח דבריו, התייחס לשאלה האם יו"ר האופוזיציה יכול להתחיל לחגוג, והשיב: "מצבו של הליכוד הוא טוב, אפילו טוב מאוד, אבל עדיין נושא 61 רחוק. לשיטתי הבחירות הקרובות הן בחירות בערבית ולא בעברית, רע"ם תשפיע מאוד מבחינה טכנית על נושא הגוש, אני חושב שאנחנו רק בתחילת מערכת הבחירות".

לטענתו, במידה ורע"מ לא תעבור את אחוז החסימה, סך הקולות המתחלקים משתנה והדבר ישפיע על הגושים. "כל תזוזה של מנדט, לכאן או לכאן, יכולה מאוד להשפיע", העריך.

"הכל פתוח. רע"מ היא מפתח במשחק הגושי, אבל לא במשחק של היום שאחרי. מהבחינה הזו צריך לומר ביושר, ליאיר אין כרגע גוש פוליטי יציב. זה לא מתקיים כרגע, גם בגלל סיפור מרצ וגם מכיוון שאנחנו לא יודעים מה יהיה ביום אחרי הבחירות", הסביר.

בהמשך, התייחס לכך שמפלגת ימינה בראשות שקד לא עוברת את אחוז החסימה, לפי תוצאות הסקר, ואמר: "היא תצטרך לקבל החלטה על הרכב הרשימה, וזו משימה לא קלה כיוון שהמיצוב הטבעי שלה הוא ימין ומי שרוצה ימין יכול להצביע ליכוד או מפלגות אחרות".

איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל האם לדעתו תהיה הכרעה בבחירות הקרובות השיב בחיוב: "אני לא רואה את החרדים הולכים לבחירות שישיות, אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים הם ילכו איתו, אם לא הם ילכו עם גנץ שהוא חליפי ורוטציה, תהיה עסקה פוליטית. המערכת לא בנויה לעוד סיבוב אחרי הסיבוב הזה".

על האפשרות של החלפת נתניהו בראשות הליכוד, הבהיר בכר: "דבר כזה יכול לקרות רק אם החרדים ידבקו באיום של ממשלה בלי הליכוד, במקרה כזה הליכוד יצטרך להיכנס לדילמה מי היו"ר. אבל החרדים לא יעשו את זה ולכן הנושא של להזיז את נתניהו לא רלוונטי".

"הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, מכיוון שהוא נבחר בבחירות דמוקרטיות ושהחרדים רוצים ממשלת אחדות לא ומרכז או מרכז שמאל אף אחד לא יוכל להדיח אותו, פשוטו כמשמעו", ציין.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM