ישראל הולכת לבחירות: המערכת הפוליטית החלה את הכנותיה לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-1/11 הקרוב. שר האוצר, אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שישי) בערוץ 12 והתייחס למצב מפלגתו בסקרים, ליוקר המחייה, והאם לדעתו גוש השינוי יצליח להקים קואליציה נגדית ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו, תקף את נתניהו: "הבחירות הן מיותרות, כל הבחירות האלו בגלל איש אחד, בנימין נתניהו, ומה שצריך להבין הוא שארבע פעמים הוא ניסה ולא הצליח. זהו, תזוז, שחרר, תן למישהו אחר. אבל יתרה מזאת, הבחירות האלו הן על המאבק בין גוש החוק הצרפתי בראשות נתניהו לבין גוש השינוי. זה הדבר היחידי שהוא יתעסק בו.

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

לאחר מכן, התייחס ליוקר המחייה: "כשאני נכנסתי למשרד האוצר הגירעון עמד על 10.5% והאבטלה עמדה על 9.2%. היום אנחנו בגירעון אפס ועל אבטלה אפס, ואנחנו עומדים על 69 אלף התחלות בנייה בשנה אחת ו-79 אלף היתרים. אנחנו בלמנו את עליית מחירי הדיור ותראו עד סוף השנה לא רק התייצבות, אלא גם ירידה במחירי הדיור. יש עלייה בכל העולם, כשיש עלייה במחירי הפחם ב-145%, אין לנו איך להתמודד עם זאת בדרך אחת.

בהמשך, נשאל על מחאת המורים שהחריפה לאחרונה: "כמו שפתרנו את שביתת הנהגים, כך ננהג גם המורים.  אין וויכוח על שכר המורים, הוויכוח הוא על שני דברים, האחד הוא הסנכרון בין החופשים במערכת החינוך ובין המשק ישראלי. ב-45 ימים בשנה שאין שום סנכרון וכל יום כזה עולה לנו 150 מיליון שקל. דבר שני, המצויינות. היום משלמים תשלום אך ורק בהתאם לוותק, אני רוצה להביא מורים מצויינים ולשלם להם על מצוינות. אני חושב שאנחנו לקראת סיכום".

ישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
ישיבת הממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)

בסיום, התייחס למצב סיעתו בסקרים ולסיכויים של גוש השינוי להקים קואליציה: "זו מלחמה פסיכולוגית, זה מכשיר של הנדסת תודעה. מה שברור מבחינתנו, שאם נתניהו מגיע ל-59 מנדטים, זו מערכת הבחירות האחרונה של נתניהו. הפרטנר שלנו זה הליכוד ללא נתניהו. כמו שאמרתי לפני הבחירות, גם הפעם אני אומר, אנחנו נעשה את העבודה. בזמן שאנחנו מדברים, נתניהו מפזר ססמאות ומסית. אני חושב שהעובדות והאמת איתנו".