בחירות 2022 בפתח: המערכת הפוליטית החלה את הכנותיה לקראת הבחירות שיתקיימו ב-1/11 הקרוב. בתוך כך, סיעת הליכוד לא חיכתה זמן רב, וכבר החלה את קמפיין הבחירות. בסרטון שהסיעה פרסמה היום (שישי) יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תקף את ראש הממשלה יאיר לפיד.

חבר הכנסת נתניהו התייחס למבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה, בתקופתו כראש הממשלה, ואמר: "זוכרים מה אמר יאיר לפיד על החיסונים? הוא אמר שאני אביא רק חמישה חיסונים ונהיה אחרונים בעולם. אז הבאתי לא חמישה חיסונים, אלא 12 מיליון חיסונים ואנחנו ראשונים בעולם". לאחר מכן המשיך ותקף את לפיד: "כשיאיר לפיד מרים ידיים, אני רק מתחיל להפשיל שרוולים. מה שהוא לא מצליח אפילו לדמיין, אני עושה. אל תצביעו למפלגות אחרות, אל תשארו בבית. כי תקבלו את לפיד ראש הממשלה. למען הבריאות שלכם, למען העתיד שלכם, הצביעו ליכוד.

בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר, התקשר נתניהו ללפיד ובירך אותו לכבוד כניסתו לתפקיד: "אני רוצה לאחל לך ולכולנו שארבעת החודשים הקרובים יהיו תקופה של שקט ביטחוני. לאחר מכן, ביקש מרה"מ הנכנס כי "העדכון הביטחוני יתבצע באמצעות המזכיר הצבאי כדי למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות". עם זאת, ראש הממשלה לפיד הזמין את נתניהו לבוא כמקובל לתדרוך ביטחוני בלשכתו, עם המזכיר הצבאי.

כזכור, הכנסת אישרה אמש את פיזורה בקריאה שנייה ושלישית. נתניהו עלה לנאום במליאה ותקף את לפיד: הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי - והניסוי נכשל. זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת - זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, העוצמה והתקווה".