שעות ספורות חלפו מהרגע בו יאיר לפיד נכנס באופן רשמי לתפקיד ראש הממשלה, ולוח הזמנים הצפוי לו בימים הקרובים לא ישאיר לו יותר מדי רגעים לעכל זאת. הבוקר (שישי) הוא קיים פגישת עבודה עם ראש השב"כ רונן בר בקריה בתל-אביב. במהלך הפגישה נעשתה סקירה ביטחונית-מודיעינית רחבה על הנעשה בגזרות השונות. בהמשך הוא צפוי להיפגש עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. הפגישה בין השניים תיערך ימים ספורים לאחר הסרטון שפרסם ארגון חמאס, ובו נראה השבוי הישאם א-סייד כשהוא מחובר לבלון חמצן.

ביום ראשון תתקיים ישיבת ממשלה בראשותו של לפיד, בה הרכב ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי ידון בתיקון החלטת הממשלה מיום ה-27 ליוני 2021 ויקבע כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יכהן כחבר בוועדת שרים לענייני שירות הביטחון הכללי לאחר שכהונתו של השר מתן כהנא פקעה ב-15 במאי. בנוסף תדון הממשלה בשדרוג והקמת מרכז הדרכה וחינוך במוזיאון אסירי המחתרות ירושלים, באישור מינוי סגן שר במשרד ראש הממשלה, בהעברת האחריות הביטוחית בתחום מכשירי שיקום וניידות מן המדינה לקופות החולים, בתוכנית לקידום הפיתוח בתת הקרקע, בהכרזה על אסונות טבע לפי חוק פיצוי נפגעי אסון טבע וכן בהקמת מרכז חישובים אקלימי לאומי ועדכון בסיס הידע המדעי בדבר שינוי האקלים.

בנוסף, לפיד צפוי להמריא ביום שלישי הקרוב לביקור מדיני בפריז, במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. את המשך השבוע הוא יחלק בין תל-אביב לירושלים.

לפיד ביומו הראשון כראש הממשלה (צילום: חיים צח לע''מ)
לפיד ביומו הראשון כראש הממשלה (צילום: חיים צח לע''מ)

אתמול קיימו ראש הממשלה היוצא בנט ולפיד את טקס החילופים ביניהם והתקיימה בין השניים פגישת חפיפה סדורה ומעמיקה. בנט העביר ללפיד את עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות, ואיחל: "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכת לאדם אחד, היא שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך".

כמו כן, לשכתו של לפיד פרסמה את רשימת אנשי הצוות שעתידים למלא את התפקידים השונים בה ולעבוד לצידו של רה"מ הנכנס, ובהם: ראש הסגל יהיה דני ויסלי, ראש המטה הוא גילי האושנר, מנכ"לית המשרד תהיה נעמה שולץ ומנכ"לית מפלגת יש עתיד היא אטל הובן. ראש מערך התקשורת היא יעל בר ודובר רה"מ הוא רועי קונקול.