תפקיו חייו: בשנת 2012 פרש יאיר לפיד מהגשת חדשות סוף השבוע והכריז על ריצה לפוליטיקה, כשהמטרה הסופית היא ראשות הממשלה. היום (שישי) לאחר עשור, הגשים לפיד את משאלת לבו ונכנס רשמית לתפקיד ראש ממשלת ישראל ה-14.

בעת כניסתו של לפיד למערכת הפוליטית, הגדיר את המפלגה שהוא עומד בראשה, יש עתיד, כמפלגת מרכז שתדאג למעמד הביניים. מפלגה שמאמינה שיש לשנות את סדרי העדיפויות במדינה על ידי מתן דגש על חינוך חילוני, שינוי שיטת הממשל ומלחמה בשחיתות הציבורית. לפיד הצהיר שיפעל לגיוס לצה"ל או לחלופין לשירות אזרחי של כלל האוכלוסייה, במקביל להעלאת אחוז המועסקים בקרב חרדים וערבים. 

יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

דרכו של כוכב הטלוויזיה לשעבר אל כיסא ראש הממשלה מעוררת אסוציאציות למנהיגים אחרים שעשו דרך דומה. לפיד מצטרף למועדון המצומצם שבו חברים השחקן ההוליוודי רונלד רייגן, כוכב הריאליטי דונלד טראמפ וכוכב הסטנד־אפ ולדימיר זלנסקי.

היום ביצעו ראש הממשלה היוצא בנט ולפיד קיימו את טקס החילופים ביניהם והתקיימה בין השניים פגישת חפיפה סדורה ומעמיקה, ובנט העביר ללפיד את עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות. "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכת לאדם אחד, היא שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך", איחל בנט ללפיד.

לפיד ובנט עם נשותיהם (צילום: חיים צח לע''מ)
לפיד ובנט עם נשותיהם (צילום: חיים צח לע''מ)

לפיד גם ביקר בבית הנשיא לרגל כניסתו לתפקיד, כאשר הנשיא הרצוג איחל לו הצלחה ואמר כי ״אנחנו נמצאים בתקופה של בחירות חמישיות בתקופה כל כך קצרה, הן מאוד לא בריאות למדינה. עלינו לזכור שקודם כל, יש מדינה לנהל שצריכה לטפל בצרכי האזרחים שלה", 

כמו כן, לשכתו של לפיד פרסמה את רשימת אנשי הצוות שעתידים למלא את התפקידים השונים בה ולעבוד לצידו של רה"מ הנכנס, ובהם: ראש הסגל יהיה דני ויסלי, ראש המטה הוא גילי האושנר, מנכ"לית המשרד תהיה נעמה שולץ ומנכ"לית מפלגת יש עתיד היא אטל הובן. ראש מערך התקשורת היא יעל בר ודובר רה"מ הוא רועי קונקול. 

בנוסף, יצטרך לפיד לטפל בשלל הנושאים הביטחוניים, מהמצב ברצועת עזה, דרך הפעילות האיראנית בסוריה ועד המעקב אחרי המלחמה באוקראינה והשלכותיה על העולם כולו. את ישיבת הממשלה הראשונה שלו כראש ממשלה ינהל לפיד כבר ביום ראשון הקרוב, והאירוע הגדול שינהל בתור ראש הממשלה הוא ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עוד כשבועיים.

ביידן בירך את לפיד עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה וכתב: "איחולים ליאיר לפיד, ראש הממשלה החדש של ישראל. תודה לראש הממשלה החלופי נפתלי בנט על הידידות בשנה החולפת. מצפה לראות את שניכם ביולי כדי לחגוג את השותפות הבלתי ניתנת לשבירה של ארה"ב וישראל".

לפיד הודה לנשיא וכתב בטוויטר: "תודה, אדוני הנשיא. הקשרים בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנים לשבירה. הם מבוססים על יסודות עמוקים של ערכים משותפים וחזון משותף לעתיד. אני מצפה לקבל את פניכם בישראל ולחזק את הברית הייחודית בינינו".