יו"ר הכנסת לשעבר, חבר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע הערב (חמישי) כי החליט שלא להתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד מול בנימין נתניהו. אדלשטיין מסר כי בחר שלא להתמודד, על מנת "שלא לגרור את הליכוד לעימות בתוך שורותיה".

"תנועת הליכוד היא הבית שלי", פתח אדלשטיין את הודעתו והוסיף: "בכל דרך בה הלכתי, תמיד העמדתי את תנועת הליכוד בראש מעייני.
הליכוד מחבר את רעיון ארץ ישראל השלמה, מחבר אנשים מכל המגזרים, מחבר מגוון דעות ורעיונות – הליכוד הוא של כולנו ויחד נתקן את מחדליה של ממשלת לפיד-בנט בכלכלה, בחינוך, בתחבורה, בבריאות ובביטחון".

שר הבריאות לשעבר טען כי "כל החלטה שלקחתי נבעה מתוך מטרה לקדם את הערכים הללו ומתוך האמונה כי הליכוד והמחנה הלאומי הם אלה שצריכים להנהיג את מדינת ישראל. כעת, כשאנחנו ניצבים בפני מערכת בחירות קריטית למדינת ישראל אינני יכול לגרור את תנועת הליכוד לעימות בשורותיה ולכן החלטתי להסיר את מועמדותי לראשות המפלגה בבחירות הקרובות".

עוד הוא מסר: "החלטתי זו נובעת מהרצון לליכוד השורות ולניצחון. במערכת הבחירות הנוכחית נעשה שינוי ונפעל אחרת. הדרך בה נצעד להשיג את מטרתנו תהיה חשובה ומשמעותית -  ננצח ברגישות, בנחישות ובחוכמה".

"זה הזמן להיות מלוכדים, כמשמעות שם מפלגתנו. יחד עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אוביל לניצחון המחנה הלאומי בבחירות ולהקמת ממשלת ימין על מלא", סיכם אדלשטיין.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב להחלטת אדלשטיין ומסר: ״אני בטוח שנעבוד יחד, כפי שעשינו בעבר, יחד עם כל חברי המפלגה למען ניצחון הליכוד ולמען ניצחון גדול למדינת ישראל״