ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM. הוא התייחס לכניסתו הצפויה של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה והעריך כיצד יוכל לצלוח את תפקידו בהצלחה ולנצח את הבחירות הבאות.

"אני לא נמצא בקשר עם יאיר כבר שנים, אז זה יהיה לא פייר שאדבר עליו", אמר אולמרט בפתח הראיון, "בשנים שבהם הוא השתפשף בפוליטיקה והפך להיות ממועמד קוריוזי לגורם מוביל בפוליטיקה הישראלית. אני מקווה שהוא לא יהיה ראש ממשלה רק ל־4 חודשים, אני מניח שאבא שלו חוגג הערב חגיגה אדירה, וכפי שאני מכיר אותו, טומי היה אוכל היום בלי מעצורים את הגבינות הכי שמנות, ואת הנקניקים הכי טובים. הוא ידע שזה יקרה והוא אמר לפני הרבה שנים שיום אחד יאיר יהפוך לאיש חושב מאוד". 

"אני לא יכול להגיד על מישהו בזירה הפוליטית שהוא מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה", הוסיף אולמרט, "בתפקיד כזה לא צריך להיות מומחה לביטחון ובעל ניסיון צבאי, אלא צריך להיות אדם שקול שיש לו את היכולת הנפשית לקבל החלטות, שהוא לא נכנס ללחץ מיותר ושהוא אדם מאוזן מבחינה נפשית. אני בוודאי חושב שכדי להיות ראש ממשלה צריך חזון, אבל אני לא זוכר שלנתניהו היה חזון. צריך בהחלט שלפיד יציג חזון לעם ישראל ושיגיד מהם היעדים שלו. זאת הייתה החולשה העיקרית של הממשלה הזאת". 

"מצבו של לפיד נוח יותר, משום שממשלתו לא יכולה ליפול ואין לו כנסת שתטריל אותו בהצבעות יום-יומיות", טען ראש הממשלה לשעבר, "אם הוא ינהל את המדינה מתוך תפיסת עולם שהוא יעמוד מאחוריה, יכול להיות שהוא יסיים את מערכת הבחירות עם 40 מנדטים ושהוא יהיה ראש ממשלה ל־4 שנים הקרובות. מנסים לעורר את השאלה האם מישהו שהיה כתב ב'מחנה' יכול להיות ראש ממשלה. אשכול לא היה בשום יחידה צבאית וסיירת מטכ"ל והוא היה ראש ממשלה יוצא מן הכלל, לבן גוריון לא היה שום ניסיון צבאי וגם לבגין לא היה ניסיון של לחימה".

לאחר מכן סיכם ואמר כי "אני לא יודע איזה הרכב כוחות יהיה בעתיד שיוכל להקים ממשלה, אבל דבר אחד וודאי - מהיום הערבים הם לא סרח עודף, אלא גורם שיהיה שותף מרכזי בענייני ניהול המדינה ובהגדרת יעדיה. הימים שבהם האוכלוסייה הערבית הייתה זרוקה הצידה ולא ניתן לה אפשרות להשפיע על גורל המדינה שהם חלק ממנה, הם הסתיימו בגלל הממשלה שסיימה את תפקידה היום. על כך, היא ראויה לברכה גדולה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני - 103FM