הלילה בחצות, כעשור לאחר שנכנס למערכת הפוליטית, ייכנס יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה. זאת לאחר שמוקדם יותר היום (חמישי) פוזרה הכנסת וישראל נכנסה רשמית אל תוך מערכת הבחירות. נילי רייכמן, מי שהייתה יועצתו הקרובה של לפיד, שוחחה עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכניתם ב-103FM, וסיפרה על דמותו ועל האתגרים שמצפים לו עם כניסתו ללשכת ראש הממשלה.

"מסע שהתחיל ב־8.1.12, מגיע היום בחצות ליעדו. הוא מאוד נחוש, עם נכונות לעמוד על ערכיו מבלי להתפשר עליהם ולשלם את המחיר לטוב ולרע. אני חושבת שכל אזרחי ישראל נחשפו לזה בעיקר בשלוש השנים האחרונות", סיפרה רייכמן בהתייחס לאופיו של לפיד

היא התייחסה לאופי הקמפיין שעל ראש הממשלה הנכנס לנהל בחודשים הבאים: "המצב מאפשר ללפיד לנהל קמפיין מסוג 'גן הוורדים', שרובו הוא טבעי לפעילות ולא צריך לייצר אותו כדי להשתלט על סדר היום. אני חושבת שאם המציאות לא תספק חס וחלילה אתגר גדול מדי להתמודד איתו, מדובר בהחלט במקום שנוח יותר לנהל ממנו קמפיין". 

רייכמן התייחסה לכך שלראשונה לפיד מגיע למערכת בחירות מתוך כראש הממשלה, החסרונות שכרוכים בכך לצד היתרונות האפשריים: "בדרך כלל המועמד המרכזי שמול נתניהו מנסה למכור תקווה לבוחרים שלו, אבל פה הבוחרים הפוטנציאלים של לפיד יצטרכו לוותר על משהו שכבר הושג. כלומר, לפיד יצטרך לצאת מלשכת ראש הממשלה. זה מסר שגם יוכל לעזור לו בהנעת הבוחרים".  

לסיום, התייחסה יועצתו לשעבר של לפיד לחוסר הוודאות הפוליטי בתקופה הקרובה, ואמרה כי "עכשיו אנחנו נכנסים לתקופה של חודש שבו יהיו הרבה חיבורים ואין לדעת מי ילך לאן". עוד היא הביעה אופטימיות מסויימת לגבי הצלחתו של לפיד בהנעת מהלכים כראש הממשלה: "לפיד בא לקדנציה של ארבעה חודשים, ואני מעריכה שהוא יוכל לקדם דברים שהוא ירצה, דברים שהם יחסית בקונצנזוס".