אתמול הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי החליט לא להתמודד במערכת הבחירות הבאה ונפרד מתפקידו בהצהרה לציבור לאחר קצת יותר משנה של ממשלה עמוסה בקטבים. לאחר מכן, עדכן כי שרת הפנים איילת שקד תקבל לידיה את תפקיד יו"ר ימינה. רינה מצליח, מגישת התוכנית "פגוש את העיתונות" ב"חדשות 12", הביעה הבוקר (חמישי) את דעתה על פרישתו של בנט ועל לפיד, שייכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר, בשיחה עם גדעון אוקו, בתוכניתו ב-103FM

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח השיחה, טען אוקו כי לפיד הוא ראש הממשלה הראשון מאז ברק שמגיע מהשמאל ומצליח הגיבה: "אני חושבת שהוא היה ממש כועס עליך, הוא ממש לא מרשה לקרוא לו שמאל. הוא מרכז קיצוני. הוא לא אוהב לקרוא לו שמאל והאמת הוא לא כזה שמאל. הוא לא מחזיק את עצמו כמפלגת שמאל ותפיסת עולמו היא לא שמאל, אבל ברור שלא מהימין. אבל זאת ראשות ממשלה מאוד טריקית, הוא ראש ממשלת מעבר, הוא לא יכול לעשות הרבה".

למרות שהלילה בחצות יכנס לפיד לתפקיד ראש הממשלה, עבור מצליח מערכת היחסים בין בנט ושקד הוא הדבר המעניין ביותר בסיטואציה הפוליטית הנוכחית. "זה יחסים בין אנשים ובסוף בפוליטיקה, זה הדבר הכי מעניין. יחסים בין אנשים זה מה שיכול להניע הרים והלזיז גבעות, כי מי שיודע לעבוד עם אנשים יכול להצליח ומי שלא לא יכול להצליח", טענה.

"לכן, היחסים ביניהם זה ממש כמו מעבדה כזו", הסבירה, "איך היא תמכה בו והוא בתמורה שיבח אותה, העביר לה את ימינה ולא לכהנא. למרות שימינה שהיא מקבלת היא ימינה חלולה, עדיין הוא עד הסוף שמר על קודים של הברית בניהם כמו שהיא שמרה אגב, למרות שהבינו שהלב שלה לא נמצא במקום שהלב שלו נמצא. לכן אמרתי שהזוגיות הפוליטית ביניהם מיצתה את עצמה אבל כמו שהם הבטיחו שכשיגמר הם יגמרו את זה יפה".

מצליח התייחסה למינויו של לפיד לראש הממשלה ואמרה: "יאיר לפיד עשה את כל הדרך שצריך לעשות משחקן, כותב פזמונים, לאקטואליה ופוליטיקה, בדרך היחידה שהוא יכול היה לעשות - דרך התקשורת. הוא לא יכל להיות חבר מפלגה כי הוא רצה מפלגה משלו. הוא עבד בצורה מאוד רצינית להקים מפלגה, הוא מתחזק את המפלגה בשטח. הדבר היחיד שאני פחות אוהבת במפלגה הזו, זה שהיא יותר מדי מובלת על ידי איש אחד. אנשים חזקים שהיו לידו נאלצו לעזוב". 

עוד אמרה: "נכון, הוא לא איש צבא ואני, בעיניי זו לא חובה להיות איש צבא כדי להיות ראש ממשלה. אני יכולה לתת לך רשימה של הרבה אנשי צבא שהיו כישלונות פוליטיים. בוא נדבר על אהוד ברק, רמטכ"ל, שר ביטחון והיה כישלון פוליטי. זה לא מבטיח שום דבר", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm