ישראל הולכת לבחירות: מיד לאחר שהמליאה אישרה את חוק הפיזור בקריאה שלישית, ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, וראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, קיימו היום (חמישי) את טקס החילופים ביניהם. בהמשך, התקיימה בין השניים פגישת חפיפה סדורה ומעמיקה, ובנט העביר ללפיד את עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות.

בפתח דבריו, אמר רה"מ היוצא, נפתלי בנט: "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכת לאדם אחד, היא שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך. ליהיא, אני רוצה לומר, זה מאוד לא קל להיות אשת ראש הממשלה. אבל היציבות בבית, החום בבית, המקום שאתה יודע,  כולם בשבילך בלי שום אינטרסים, בלי כלום, זו באמת אבן היסוד להצלחה של יאיר".

בנט הוסיף: "גילת את מהממת, את משהו. הילדים, אני יודע שהייתה שנה לא קלה אבל מה שאמרתי לכם בתחילת הדרך - כולנו ביחד בשביל המדינה. אז אתם שילמתם מחיר בשביל המדינה וביחד. יאיר, כל שבת אנחנו מברכים את הילדים: "ישימך ה' כאפרים וכמנשה, יברכך אדוני וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחנך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום. בהצלחה אחי".

לאחר מכן, אמר רה"מ הנכנס, יאיר לפיד: "באופן מופלא כלשהו אמא שלי אמרה לי את אותה ברכה, לפני 25 דקות. את מה שיש לי להגיד אני עוד אגיד. אני עבדתי תחת ראשי ממשלות, אני הכרתי ראשי ממשלות. אתה איש טוב וראש ממשלה מצוין, ואתה חבר טוב. זה לא טקס פרידה כי אין לי שום כוונות להיפרד ממך".

מוקדם יותר, הגיע לפיד הגיע לאוהל יזכור ביד ושם, ואמר: "מיד אחרי ההצבעה נסעתי ליד ושם כדי להבטיח לאבא שתמיד אשמור על ישראל חזקה, שתדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה". 

יאיר לפיד ביד ושם (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יאיר לפיד ביד ושם (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בתוך כך, נקבעה הכוורת שתעבוד לצידו של רה"מ הנכנס. ראש הסגל יהיה דני ויסלי, ראש המטה - גילי האושנר, מנכ"לית המשרד - נעמה שולץ, מנכ"לית מפלגת יש עתיד - אטל הובן, ראש מערך התקשורת - יעל בר, דובר רה"מ - רועי קונקול, היועץ המדיני - יאיר זיוון, היועצת הבכירה לרה"מ - תמי נשיא, מנהל קשרי כנסת וממשלה - דני פיטליס כדורי, ראש מערך הדיגיטל - נוי אלראי שניצר ומנהלת הלשכה - חלי סיני. במקביל, נקבע כי מזכיר הממשלה יהיה שלום שלמה, המזכיר הצבאי יהיה האלוף אבי גיל וראש המל"ל יהיה איל חולתא.

מוקדם יותר, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, תקף את ראש הממשלה הנכנס: "זה מה שקורה כשלוקחים פייק-ימין עם שמאל קיצוני, מערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת - זה מה שמקבלים. בדיוק על זה הבחירות הקרובות. האם שוב תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד, שתלויה באחים המוסלמים, במשותפת, בתומכי טרור, או ממשלה לאומית רחבה ואיתנה בראשותנו שתחזיר לישראל את הגאווה, העוצמה והתקווה".