שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין היום (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM והתייחס לסוגיות רבות הנמצאות כעת בסדר היום הציבורי, בהן עליות המחירים הרבות ופיזור הכנסת. "בחודש האחרון יש בלימה בעליות המחירים", הסביר, "כל העולם מתמודד עם זה עכשיו, והצלחנו לנהל את זה נכון".

אוקו ציין כי "המחירים הישראל ביום שלפני היו גבוהים יותר", וליברמן השיב: "תרשה לי לתקן, אנחנו חיים באגדות ודברים שלא קיימים – מחיר חשמל בגרמניה משלמים פי שלושה מישראל. בסה"כ מדינת ישראל כרגע מתמודדת בשנה האחרונה מצוין וגם הצליחה להעביר שורה של מהפכות".

אוקו הקשה על ליברמן ושאל מי האשם בפירוק הממשלה. ליברמן השיב: "כל הקואליציה היה צריכה אולי להיות יותר עירנית ולעשות יותר כדי לשמור על שלמותה, אבל כשעסוקים בעשייה מבוקר עד לילה, אחרי שלוש שנים ללא דיוני תקציב, יש הרבה מאוד בעיות שזקוקות לטיפול". בהמשך נשאל האם שקד, שעומדת כעת בראשות ימינה, תבחר לרוץ עם נתניהו, והשיב: "אני לא נותן הערכות לעמיתים שלי לקואליציה, כל אחד יבחר את דרכו".

"אני בטוח בדבר אחד, והוא שהכי חשוב לי למנוע את חזרת נתניהו לשלטון", הדגיש, "אנחנו לא רוצים להפוך את מדינת ישראל למונרכיה ונעשה הכל כדי שהוא לא יחזור לשלטון".

לאחר פיזור הכנסת: נפתלי בנט ויאיר לפיד התחלפו במקומות במליאה. צילום: ערוץ הכנסת

לא תשב עם נתניהו?
"אני חושב שלו היתה לו קצת אחריות לאומית, והיו כואבות לו הבעיות של מדינת ישראל, הוא היה זז הצידה. אחרי שלא הצלחת להרכיב ממשלה ארבע פעמים, זוז הצידה עם תום ההליכים המשפטיים ושמישהו אחר מהליכוד ייקח את המושכות".

אז איך תהיה חלק מהממשלה?
"אם נתניהו היה דואג למדינה או לתנועת הליכוד, לא היה גורר אותנו לחמש מערכות בחירות, היה זז הצידה, נותן למישהו אחר מהליכוד להוביל, היה מחכה לסיום ההליכים אצלו. כשאנחנו יצאנו לדרך בארבעת הסבבים הקודמים היינו מאוד ברורים, אמרנו 'לא נשב עם נתניהו וחרדים ונקים קואליציה אחרת'".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm